۰
(۰)

ویژوال استودیو کد (Vs code) چیست ؟

Visual Studio Code ، که اغلب با اختصار vs Code شناخته می شود ، یک ویرایشگر منبع باز و سبک وزن است که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است. این برنامه برای ساخت و اشکال زدایی برنامه های کاربردی وب و ابر مدرن طراحی شده و از طیف گسترده ای از زبان ها ، از جمله جاوا اسکریپت ، تایپ اسکریپت ، پایتون ، C++ و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند.

Vs Code ویژگی هایی مانند برجسته سازی نحو ، تکمیل کد هوشمند ، اشکال زدایی و ادغام کنترل نسخه را ارائه می دهد که آن را به یک انتخاب محبوب در میان توسعه دهندگان تبدیل می کند. همچنین دارای یک اکوسیستم غنی از افزونه ها و افزونه هایی است که می تواند قابلیت های بیشتری را به ویرایشگر اضافه کند ، مانند پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی اضافی ، ابزارهای قالب بندی کد.

Vs Code به صورت رایگان در سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و macOS در دسترس است و بسیار قابل تنظیم است ، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا ویرایشگر را با نیازهای خاص و ترجیحات خود سازگار کنند. به طور کلی ، Vs Code یک ویرایشگر کد قدرتمند و همه کاره است که برای طیف گسترده ای از وظایف توسعه مناسب است.

برای دانلود ویژوال استودیو کد (vs code) روی متن کلیک کنید

۱۰ افزونه منحصر به فرد Vs Code :

در اینجا ده افزونه محبوب برای کد Visual Studio وجود دارد که می تواند به بهبود بهره وری و افزایش تجربه توسعه کمک کند:

۱_ ESLint: یک ابزار linting برای جاوا اسکریپت و TypeScript که به گرفتن و رفع خطاهای رایج کدگذاری و مشکلات سبک کمک می کند. زیباتر: یک قالب کد که به طور خودکار کد را با توجه به یک سبک سازگار فرمت می کند و خواندن و نگهداری آن را آسان تر می کند.

۲_ Gitlens: یک افزونه قدرتمند Git است که ویژگی های پیشرفته ای مانند لنز کد ، یادداشت های سرزنش و یک اکتشافگر تاریخ Git را فراهم می کند.

۳_ Path Intellisense: یک افزونه است که تکمیل کد هوشمند برای مسیرهای فایل را فراهم می کند ، و حرکت و کار با فایل ها را آسان تر می کند.

۴_ Todo Tree: یک افزونه که نمای درخت تمام نظرات TODO را در کد شما نمایش می دهد ، که ردیابی و مدیریت وظایف را آسان تر می کند.

۵_ live server: یک افزونه که یک سرور توسعه محلی را راه اندازی می کند و به طور خودکار مرورگر را هنگام ایجاد تغییرات در کد خود تازه می کند.

۶_ Better Comments: کامنت‌نویسی در بین کدها، یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود با ساختار کدها بیشتر آشنا شویم. این موضوع در محیط‌های تیمی اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین یکی از تفاوت‌های بین توسعه دهندگان حرفه‌ای و مبتدی، کامنت‌نویسی‌های مفصل و دقیق‌شان است. 

۷_ Markdown Enhanced: افزونه ای که پیش نمایش زنده فایل های Markdown را فراهم می کند ، با ویژگی هایی مانند برجسته سازی نحوی ، جدول محتویات و برجسته سازی کد.

۸_ indent-rainbow: افزونه ای که سطوح تورفتگی را با رنگ های مختلف برجسته می کند و خواندن و درک ساختار کد را آسان تر می کند.

۹_ ReacTree : اگر از فریمورک React در فرایند توسعه اپلیکیشن‌های خود استفاده می‌کنید و قصد دارید کل ساختار اپلیکیشن‌تان را به صورت «درختی» مشاهده کنید می‌توانید از این افزونه استفاده کنید.

۱۰_ code time: گر به رهگیری میزان زمانی که مشغول کدنویسی بوده‌اید علاقه دارید این افزونه مناسب کار شما است. بعد از نصب این افزونه، میزان استفاده شما از ویرایشگر ویژوال استدیو کد ضبط شده و در نهایت می‌توانید از طریق پنل سمت چپ آن را مشاهده کنید.

 

نتیجه گیری :

در این این مقاله سعی کردم بهترین افزونه های vs code را برای راحت تر کردن کارهای خود به شما معرفی کردم امیدواریم این مقاله برای شما خواننده عزیز مفید واقع شده باشد

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.