۰
(۰)

اگر با اصطلاح تغییر مسیر URL یا هدایت URL آشنا هستید، با مفهوم تغییر مسیر PHP نیز آشنا هستید. اگر نه یا اگر نیاز به یادآوری دارید، تغییر مسیر به معنای هدایت یا تغییر مسیر یک صفحه وب، فرم یا وب‌سایت است.، اما در عوض به https://zoip.ir/license/ هدایت یا تغییر مسیر داده می‌شوید. تغییر مسیرها معمولاً برای دستیابی به چندین هدف انجام می‌شوند، از جمله:

– تغییر مسیر صفحات وب خاص به مکان‌های جدید
– مدیریت ترافیک وب‌سایت در زمان تعمیر و نگهداری سایت
– مدیریت ترافیک در زمان خاموشی یا پشتیبان‌گیری از وب‌سایت

همچنین تغییر مسیر زمانی انجام می‌شود که می‌خواهید:

– بخش ‘www.’ را از URL حذف کنید
– ساختار URL سایت را تغییر دهید
– کاربران را به طور دائم به یک وب‌سایت دیگر هدایت کنید

دلایل انجام تغییر مسیر PHP:

تغییر مسیرها به دلایل مختلفی استفاده می‌شوند، از جمله:

– مدیریت ترافیک وب‌سایت در زمان خاموشی یا تعمیر و نگهداری سایت
– تغییر مسیر یک صفحه خاص به مکان جدید
– حذف بخش “www.” از URL
– تغییر ساختار URL وب‌سایت
– هدایت دائمی کاربران به یک وب‌سایت دیگر

نحوه ایجاد تغییر مسیر PHP:

ایجاد تغییر مسیر PHP فرآیند نسبتاً ساده‌ای است و تابع header نقش مهمی در آن دارد. برای شروع، یک فایل index.php در مسیری که می‌خواهید از آن تغییر مسیر دهید ایجاد کنید.

از محتوای زیر برای این کار استفاده کنید:

php
<?php header("Location: http://www.redirect.to.url.com/"); ?>

یا به این شکل:

php
<?php header("Location: anotherDirectory/anotherFile.php"); ?>

بخش ‘http://www.redirect.to.url.com/’ یا ‘anotherDirectory/anotherFile.php’ جایی است که URL مقصد تغییر مسیر را وارد می‌کنید. توجه داشته باشید که نوع فایل محدود به HTML نیست و می‌تواند php، perl، python، cgi یا برنامه‌های کامپایل شده cgi باشد.

چهار بهترین شیوه برای تغییر مسیر PHP:

۱. استفاده از URL نسبی

انواع مختلفی از تغییر مسیرها وجود دارد، مانند SSL و PHP که در این پست به آن می‌پردازیم. همچنین انواع مختلفی از URLها برای انجام این تغییر مسیرها استفاده می‌شود، از جمله URLهای نسبی و مطلق.

یک URL مطلق دارای نام میزبان است، در حالی که یک URL نسبی فاقد نام میزبان است. URL نسبی تنها شش سال پیش به عنوان بخشی از HTTP استاندارد شد، بنابراین نسبتاً جدید است و در مرورگرهای مدرن کار می‌کند. اما برای اطمینان، توصیه می‌شود هنگام انجام تغییر مسیر، به یک URL مطلق تغییر مسیر دهید.

۲. فراخوانی تابع header قبل از نوشتن هر چیزی در مرورگر

این برای یک تغییر مسیر موفق بسیار مهم است. مرورگر باید ابتدا هدر HTTP را دریافت کند تا تغییر مسیر کار کند. این می‌تواند حتی یک خط خالی قبل از تگ باز PHP باشد. این را فراموش نکنید، در غیر این صورت منجر به پیام خطا خواهد شد.

۳. خروج از اسکریپت بلافاصله پس از تغییر مسیر

این بیشتر یک عملکرد خوب است تا یک الزام، اما بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که اسکریپت حتی پس از ارسال هدر به اجرای خود ادامه می‌دهد.

این به خودی خود مشکل بزرگی به نظر نمی‌رسد، اما آنچه اتفاق می‌افتد این است که اگرچه اسکریپت در حال اجراست، مرورگر هرگز نتایج آنچه پس از تغییر مسیر می‌آید را نمی‌بیند.

۴. ارسال کدهای وضعیت HTTP بر اساس نوع تغییر مسیر

انواع مختلفی از تغییر مسیرها وجود دارد. برخی مانند ۳۰۲ موقتی هستند، در حالی که دیگران مانند ۳۰۱ دائمی هستند. بسیار مهم است که کد وضعیت ارسال شده با تغییر مسیری که هدف شماست، مطابقت داشته باشد.

اگر این مشخص نشود، معمولاً یک ۳۰۲ که به معنای “یافت شد” یا “موقتاً منتقل شد” است، با استفاده از افزونه مرورگر ایجاد می‌شود. اگر می‌خواهید به طور موقت تغییر مسیر دهید، این مشکلی ندارد، اما اگر می‌خواهید تغییر مسیر شما دائمی یا چیز دیگری باشد، این خبر خوبی نیست. برای جلوگیری از این، با کد وضعیت خود دقیق باشید.

خلاصه

دلایل مختلفی برای انجام تغییر مسیر وجود دارد. چه بخواهید در حین انجام تعمیر و نگهداری یا در حین انجام یک بازسازی کامل سایت یا یک صفحه خاص، به کاربران خود خدمات ارائه دهید. اما هر دلیلی که دارید، مهم است که از بهترین شیوه‌های ذکر شده پیروی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

فرآیند تغییر مسیر نسبتاً ساده است. با این حال، اگر آماده انجام کار نیستید یا می‌خواهید نتایج تضمین شده داشته باشید، با ارائه‌دهنده میزبانی وب یا ارائه‌دهنده وب‌سایت خود برای کمک تماس بگیرید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.