۰
(۰)

چه شما یک وبلاگ‌نویس آینده‌نگر یا یک فروشنده تجارت الکترونیکی جدید باشید که وردپرس را انتخاب کرده‌اید، داشتن یک میزبان وب برای سایت شما به شما در مدیریت و به‌روز نگه داشتن وب‌سایت و عملکرد بهینه آن کمک شایانی خواهد کرد. چه راهی بهتر از یادگیری مبانی وردپرس برای شروع وجود دارد. این آموزش نصب افزونه‌های وردپرس سه گزینه سریع و آسان برای افزودن ایمن افزونه‌ها به سایت وردپرس شما را ارائه می‌دهد.

آیا می‌دانستید؟ آنچه واقعاً وردپرس را زنده می‌کند این واقعیت است که برای تقریباً هر چیزی که می‌توانید برای درخشان کردن وب‌سایت خود، جذب بازدیدکنندگان و حفظ مشتریان تصور کنید، یک افزونه وجود دارد! بیایید شروع کنیم!

یک میزبانی سرور قابل اعتماد انتخاب کنید!

Zoip را به عنوان سرویس میزبانی وردپرس خود انتخاب کنید.

پس از راه‌اندازی سایت وردپرس خود با استفاده از Zoip ، اکنون زمان آن رسیده است که افزونه‌هایی را برای لذت بخش‌تر کردن تجربه کاربری پیاده‌سازی کنید. اگرچه شما یک مبتدی هستید، اما باید تا کنون متوجه شده باشید که افزونه‌ها چیستند و برای چه کاری استفاده می‌شوند؛ اما در صورتی که فراموش کرده‌اید، ما حافظه شما را تازه می‌کنیم.

افزونه‌ها چیستند؟

افزونه‌های وردپرس، افزونه‌هایی برای وب‌سایت شما هستند. می‌توانید آنها را مانند برنامه‌هایی که در تلفن‌های همراه خود نصب می‌کنیم، در نظر بگیرید. هنگامی که یک افزونه را نصب می‌کنید، ویژگی‌های جدیدی را به وب‌سایت شما اضافه می‌کند، مانند فرم‌های تماس، لینک به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، مترجم‌های زبان و لیست ادامه دارد. تعداد زیادی افزونه رایگان و یک کتابخانه عظیم از افزونه‌های پرمیوم نیز وجود دارد.

دانستن اینکه کدام افزونه را باید انتخاب کرد، کاملاً به نیازهای وب‌سایت شما بستگی دارد.

یک نکته مهم!
قبل از اینکه وارد آموزش افزونه‌های وردپرس شویم، باید یک نکته مهم را متذکر شویم که باید آن را در ذهن داشته باشید. اگر شما از WordPress.com به جای WordPress.org استفاده کرده باشید، در این صورت نمی‌توانید افزونه‌های خود را در داشبورد خود ببینید.

می‌توانید این مشکل را با تغییر از WordPress.com به WordPress.org حل کنید. در اینجا دوباره، Zoip وارد می‌شود. ما سایت وردپرس شما را میزبانی می‌کنیم و در عین حال ویژگی‌های با کیفیت دیگری را نیز ارائه می‌دهیم تا امنیت و عملکرد خوب وب‌سایت شما را تضمین کنیم.

۳ روش ایمن برای نصب افزونه‌های وردپرس

اکنون برای اصل موضوع؛ آموزش‌های افزونه‌های وردپرس ما. در حال حاضر، ۳ روش وجود دارد که می‌توانید از آنها برای نصب افزونه‌ها در سایت وردپرس خود استفاده کنید. ما در زیر آنها را بررسی می‌کنیم:

۱. استفاده از جستجوی افزونه وردپرس

این به راحتی روش دوستانه ترین برای مبتدیان برای نصب یک افزونه است. با این حال، افزونه ای که دانلود می کنید باید در دایرکتوری افزونه های وردپرس گنجانده شده باشد.

از داشبورد خود، گزینه افزونه را انتخاب کنید
“افزودن جدید” را انتخاب کنید
از آنجا شما یک صفحه را می بینید که باز می شود و در گوشه بالا سمت راست، گزینه جستجو برای افزونه ای که می خواهید نصب کنید را خواهید دید
هنگامی که افزونه مورد نظر خود را تایپ می کنید، گزینه های مشابه دیگری نیز ظاهر می شوند. افزونه ای را که برای شما بهترین است انتخاب کنید
دکمه “نصب الان” را کلیک کنید
وردپرس افزونه انتخاب شده شما را دانلود و نصب خواهد کرد
پس از دانلود، گزینه “نصب الان” به یک دکمه “فعالسازی” تغییر خواهد کرد
دکمه “فعالسازی” را کلیک کنید تا شروع به استفاده از افزونه وردپرس جدیدا نصب شده خود کنید

۲. از بارگذاری افزونه در مدیریت وردپرس استفاده کنید

با گزینه بارگذاری که اکنون در مورد آن بحث خواهیم کرد، هر نوع افزونه ای را می توانید نصب کنید.

ابتدا باید افزونه مورد نظر خود را از منبع آن در کامپیوتر خود دانلود کنید. به صورت یک فایل زیپ دانلود خواهد شد
از داشبورد خود، به سمت پایین به افزونه ها بروید و سپس “افزودن جدید” را انتخاب کنید
سپس به یک صفحه جدید منتقل خواهید شد که به شما گزینه “بارگذاری افزونه” را می دهد. شما آن را انتخاب خواهید کرد
یک فرم بارگذاری افزونه ظاهر می شود و از اینجا شما گزینه “انتخاب فایل” را انتخاب خواهید کرد
افزونه ای را که قبلا در کامپیوتر خود دانلود کرده اید را انتخاب کنید و سپس دکمه “نصب الان” را انتخاب کنید
از اینجا وردپرس افزونه انتخاب شده شما را نصب خواهد کرد و هنگامی که بارگذاری کامل شد، یک پیام موفقیت را به شما نشان خواهد داد
لینک “فعالسازی افزونه” را انتخاب کنید تا شروع به استفاده از افزونه جدیدا نصب شده خود کنید. مطمئن شوید که آن را متناسب با میل خود تنظیم می کنید

۳. نصب دستی یک افزونه وردپرس با استفاده از FTP

با Zoip افزودن افزونه ها آسان و دوستانه برای مبتدیان است. اما اگر شما “برخلاف جریان” عمل کرده اید و از یک وب سایت میزبانی دیگر استفاده می کنید، در موارد نادر ممکن است ارائه دهنده میزبانی شما محدودیت های فایل داشته باشد. این محدودیت فایل می تواند توانایی شما را در نصب افزونه از ناحیه مدیریت محدود کند.

برای رفع این مشکل، بهتر است که افزونه خود را به صورت دستی با استفاده از FTP نصب کنید. این روش به راحتی کمترین روش دوستانه برای مبتدیان است اما ما همچنان این گزینه را بررسی خواهیم کرد فقط در صورت نیاز.

ابتدا، فایل منبع افزونه مورد نظر خود را که یک فایل زیپ است دانلود کنید. این فایل باید از کامپیوتر شما استخراج شود
هنگامی که فایل زیپ افزونه را استخراج می کنید، یک پوشه جدید با همان نام ایجاد می شود. این پوشه ای خواهد بود که شما به صورت دستی با استفاده از کلاینت FTP، به وب سایت خود بارگذاری خواهید کرد
پس از دستیابی به مدیریت FTP از طریق میزبان وب خود، شما کلاینت FTP را در کامپیوتر خود باز می کنید و آن را با استفاده از اطلاعات ورود که میزبان وب شما ارائه می دهد، به وب سایت خود متصل می کنید
پس از اتصال، شما باید به /wp-content/plugins/folder در وب سایت خود بروید
پس از آن، اکنون زمان آن فرا می رسد که پوشه استخراج شده زیپ را به wp-content/plugins/folder در سرور وب خود بارگذاری کنید
هنگامی که فایل ها با موفقیت بارگذاری شدند، به ناحیه مدیریت وردپرس بروید، روی لینک افزونه ها در منوی مدیریت کلیک کنید تا افزونه جدیدا نصب شده خود را ببینید
دکمه “فعالسازی” را در زیر افزونه کلیک کنید تا شروع به استفاده از آن کنید

نتیجه گیری :

امیدواریم که آموزش های افزونه های وردپرس ما مفید بوده باشد و شما یاد گرفته اید که چگونه افزونه های وردپرس مورد نظر خود را نصب کنید. اکنون می توانید از وب سایت وردپرس خود با راحتی بیشتری استفاده کنید.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.