۰
(۰)

مقدمه

محیط کاربری اینگونه برنامه ها در نگاه اول کمی پیچیده به نظر می رسد طبق آمار تعداد محدودی از وردپرس کاران از برنامه های ftp برای اتصال به هاست خود استفاده می کنند. اما باید بدانید به واسطه این قبیل برنامه ها به راحتی قادر به رفع بسیاری از ارورهای وردپرسی همچون ناسازگاری افرونه ها، صفحه سفید مرگ و… خواهید بود. برای مثال اگر افزونه ای عامل خرابی در محیط وردپرس شما شود و نتوانید به پیشخوان وردپرس وارد شوید می توانید از طریق یک برنامه FTP  به هاست خود متصل شده و افزونه مربوطه را به سادگی حذف یا غیرفعال کنید. خوب همانطور که پیش تر ذکر شد در ادامه بعضی از این FTP Client ها را به شما معرفی کنیم.

از جمله نرم افزارهای ftp می توان به Cyberduck , FileZilla ، FreeFtp ، FireFTP و … اشاره کرد. کار یک FTP Client این است که فایل های مورد نظر را از کامپیوتر شخصی به سرور منتقل کنید یا برعکس از سرور میزبان سایت روی کامپیوتر خود دانلود کنید.

FileZilla :

FileZilla یک انتخاب محبوب در میان توسعه دهندگان وب و صاحبان سایت برای رابط کاربری کاربر پسند و ویژگی های قوی آن است. این برنامه از پروتکل های FTP ، ftps و sftp پشتیبانی می کند و آن را برای نیازهای مختلف متنوع می کند. با قابلیت کشیدن و رها کردن و یک ابزار مدیر سایت ، FileZilla انتقال فایل و سازماندهی را ساده می کند.

Cyberduck :

Cyberduck یکی دیگر از گزینه های عالی برای اتصال به سرور میزبانی وب شما است. این برای رابط کاربری تمیز و ویژگی های آسان برای استفاده شناخته شده است. Cyberduck از پروتکل های مختلف از جمله ftp ، SFTP ، WebDAV و موارد دیگر پشتیبانی می کند. همچنین به طور یکپارچه با سرویس های ذخیره سازی ابری مانند Amazon s3 و Google Drive ادغام می شود.

WinSCP :

برای کاربران ویندوز ، WinSCP یک انتخاب برتر برای انتقال فایل FTP است. این یک رابط دو صفحه ای برای مدیریت فایل آسان ارائه می دهد و از پروتکل های ftp ، SFTP و SCP پشتیبانی می کند. WinSCP همچنین ویژگی های پیشرفته ای مانند اسکریپت و ادغام با بتونه را برای اتصالات امن فراهم می کند.

انتقال :

Transmit یک نرم افزار FTP همه کاره برای کاربران مک است که رابط کاربری براق و ویژگی های قدرتمند را ارائه می دهد. این برنامه از پروتکل های FTP ، SFTP و S3 پشتیبانی می کند و آن را برای طیف وسیعی از نیازهای انتقال فایل مناسب می کند. ویژگی همگام سازی Transmit امکان همگام سازی بدون درز فایل های محلی و از راه دور را فراهم می کند.

نتیجه گیری :

پس از خرید هاست و دامنه نوبت به راه اندازی سایت فرا می رسد. برای اینکه راحت تر بتوانید به هاست خود متصل شوید و با سرعت بیشتری در خصوص انتقال فایل به هاست اقدام نمایید می توانید از برنامه های مخصوص ftp برای سیستم عامل های مک و ویندوز کمک بگیرید. در این مقاله آموزشی بهترین برنامه های ftp را به شما معرفی کردیم. از محبوب ترین برنامه های ftp رایگان جهت انتقال فایل از سیستم کامپیوتر به هاست می توان به فایل زیلا اشاره نمود. ممکن است بتوانید نیازهای خود را با یک سرویس رایگان FTP برآورده کنید، اما اثربخشی یک سرویس تجاری را هم دست کم نگیرید! 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.