۰
(۰)

خدمات میزبانی

خدمات میزبانی، چه میزبانی سنتی و چه میزبانی ابری، به یک دلیل واحد وجود دارند. با این حال، میزبانی ابری با میزبانی سنتی متفاوت است؛ زیرا در میزبانی ابری، برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها با استفاده از منابع ابری میزبانی می‌شوند، در حالی که در میزبانی سنتی، آنها با استفاده از یک سرور واحد مستقر می‌شوند. یک شبکه از سرورهای مجازی و فیزیکی ابری متصل به هم وظیفه میزبانی را انجام می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بیشتری وجود دارد.

میزبانی ابری به برنامه یا وب‌سایت و داده‌های مرتبط اجازه می‌دهد که در چندین سرور متصل به هم توزیع شوند. تمام این سرورها به‌طور مجازی وجود دارند. در اینجا، شما می‌توانید اطلاعات عمیقی درباره میزبانی ابری و امنیت داده‌های آن به دست آورید، همچنین ابزارهایی که در میزبانی ابری برای ارائه امنیت بالا برای داده‌های محرمانه شما استفاده می‌شود را بشناسید که شامل مزایای سرورهای ابری نیز می‌شود. همچنین باید مواردی را که هنگام انتخاب بهترین خدمات میزبانی باید در نظر بگیرید، درک کنید تا تمام نیازهای شما را برآورده کند.

رمزگشایی امنیت میزبانی ابری

اگر هرگونه افسانه یا پیش‌داوری درباره میزبانی ابری دارید، ما به وضوح بیان می‌کنیم که این نوع میزبانی به اندازه هر سرویس میزبانی دیگری ایمن است. با این حال، در ابتدا به خاطر فناوری‌های مجازی‌سازی خود مورد انتقاد قرار گرفت. زمانی که همه چیز به سمت ابر حرکت کرد، در ابتدا ترس زیادی درباره این فناوری جدید وجود داشت. کدام کسب‌وکار دوست دارد داده‌ها و ذخیره‌سازی خود را درون سازمان نگه دارد؟

اما اکنون ما به فناوری‌های مختلف و پیشرفته‌ای که در ابر وجود دارند تکیه داریم. میزبانی چندان با دیگر انواع آن متفاوت نیست. در این مقاله، تمام جنبه‌های اصلی امنیت میزبانی ابری، مزایا و مسائل مربوط به آن را بررسی کرده و در نهایت به سوال شما پاسخ خواهیم داد: آیا میزبانی ابری ایمن است؟

میزبانی ابری چقدر ایمن است؟

امنیت مهم‌ترین عاملی است که باید در هنگام انتخاب میزبانی در نظر گرفته شود. میزبانی ابری، مانند دیگر فناوری‌های مرتبط با ابر، به دلیل تغییرات فناوری با نگرانی‌های امنیتی مواجه شده است، اما نه به خاطر خود فناوری. زمان به همه ثابت کرده است که فناوری ابری از نظر سطوح امنیتی بالغ و بهبود یافته است.

داده‌های وب‌سایت یا برنامه شما در یک محیط سرور فیزیکی با یک سرور فیزیکی خاص ذخیره می‌شود که در میزبانی سنتی قرار دارد. در میزبانی ابری، داده‌های وب‌سایت شما بین چندین سرور مجازی توزیع می‌شود که با سرورهای فیزیکی مختلف مرتبط هستند.

اگر امنیت کلی را در نظر بگیرید، میزبانی ابری ارزان شامل یک لایه امنیتی اضافی است. در میزبانی معمولی، شما دارای تدابیر امنیت فیزیکی هستید که مرکز داده فیزیکی را محافظت می‌کند. در مورد میزبانی ابری، شما یک لایه امنیتی اضافی برای محافظت از شبکه مجازی دریافت می‌کنید که محیط میزبانی ابری شما را ایزوله می‌کند.

با این حال، همه خدمات میزبانی ابری از نظر استانداردهای امنیتی برابر نیستند. امنیت کلی یک پلتفرم ابری به این بستگی دارد که پروتکل‌های امنیتی آن چقدر مطمئن هستند و چگونه پیاده‌سازی شده‌اند. شما همچنین می‌توانید همین تفاوت استانداردهای امنیتی را با سرورهای اختصاصی تجربه کنید. این مسئله به فناوری زیرین مربوط نمی‌شود، بلکه به نحوه پیاده‌سازی آن مربوط است.

نیاز به امنیت

میزبانی ابری با ویژگی‌های منحصر به فرد خود یک لایه پشتیبانی اضافی برای وب‌سایت یا برنامه شما فراهم می‌کند. بیایید ببینیم چه چیزی میزبانی ابری را منحصر به فرد، بهتر و قابل اعتماد می‌کند.

ابزارها

دیوار آتش (Firewall) پایه‌های امنیت فنی برای هر شبکه‌ای است و ابر نیز مستثنی نیست. دیوار آتش یا یک سیستم سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری که پروتکل‌ها را بر روی تمام ترافیک عبوری از شبکه اعمال می‌کند. داده‌هایی که وارد و خارج از محیط ابر شما می‌شوند توسط دیوار آتش بررسی و فیلتر شده و ترافیک مشکوک را مسدود کرده و داده‌های حساس را ارسال می‌کند.

این‌گونه دیوار آتش مانع ارتباط بین سیستم شما و دیگر سیستم‌ها در مرکز داده می‌شود. پروتکل‌های حاکم بر دیوار آتش باید مدیریت شوند تا با تهدیدات سازگار شوند و امنیت را در بهترین حالت حفظ کنند. ابر همچنین توسط چند ابزار دیگر که حفاظت در برابر بدافزار، نظارت بر تمامیت، پیشگیری از نفوذ و ثبت وقایع را ارائه می‌دهند، تأمین شده است.

پشتیبان‌گیری

امنیت محاسبات ابری ارائه‌دهنده:

– پشتیبان‌گیری خودکار داده‌ها: چندین سرور ابری برای پشتیبان‌گیری آسان.
– بازیابی سریع از بلایا: سریع و کارآمد در مواقع اضطراری.
– محدودیت‌های میزبانی سنتی: سرور واحد، آماده‌سازی پیچیده برای پشتیبان‌گیری.

رمزنگاری

قبل از انتقال داده‌های شما به ابر، آن‌ها تغییر کرده و با استفاده از رمزنگاری ایمن می‌شوند. خدمات مختلف میزبان مانند گوگل یا آمازون انواع مختلفی از روش‌های رمزنگاری را ارائه می‌دهند.

حذف مشکلات سخت‌افزاری

میزبانی وب سرور ابری عملکرد روان و انعطاف‌پذیری را تضمین کرده و به شما اجازه می‌دهد تا عملکرد را بدون قطع خدمات افزایش دهید:

– بدون مشکلات سخت‌افزاری: مشکلات سرور فیزیکی را اجتناب کنید.
– به‌روزرسانی بدون مشکل: حافظه اضافه کنید یا به راحتی بهبودهایی ایجاد کنید.
– بدون زمان خاموشی: وب‌سایت خود را در حین تغییرات به طور روان نگه دارید.

دسترسی به نرم‌افزار دیوار آتش

طرح‌های میزبانی وب ابری دارای دیوار آتش داخلی هستند که شبکه شما را ایمن نگه داشته و دسترسی امن به داده‌های مهم شما را تضمین می‌کند.

محرمانگی

داده‌های شما با استفاده از تدابیر امنیتی پیشرفته خصوصی و ایمن باقی مانده و محرمانگی و تمامیت آن حفظ می‌شود:

– دیوار آتش مدیریت‌شده: درخواست‌های دسترسی شبکه را نظارت می‌کند.
– حفاظت رمزنگاری: داده‌ها را محرمانه نگه داشته و از دسترسی غیرمجاز محافظت می‌کند.
– امنیت کلید خصوصی: اطمینان حاصل می‌کند که فقط کاربران مجاز قادر به رمزگشایی اطلاعات حساس هستند.

عدم وابستگی به یک سرور فیزیکی واحد

با استفاده از میزبانی وب مبتنی بر ابر، وب‌سایت شما حتی اگر یک سرور آسیب ببیند همچنان فعال خواهد ماند، زیرا از منبع دیگری بارگذاری شده و از مشکلات ایزوله شده است.

تمامیت داده‌ها

راهکارهای امنیت ابری اطلاعات شما را مؤثرتر از روش‌های سنتی سرور واحد محافظت می‌کنند:

– حفاظت تقویت‌شده: با سریع‌ترین میزبان ابری، داده‌ها بین بسیاری از سرورها برای ایمنی توزیع شده‌اند.
– انتقال دینامیک داده: بین فضاهای مجازی جابه‌جا شده تا مشکلات جلوگیری شود.
– خطر کمتر: نسبت به نفوذها و حملات هکری نسبت به سرورهای واحد آسیب‌پذیری کمتری دارد.

استانداردهای انطباق

قبلاً اشاره کردیم که استانداردهای لازم برای رعایت وجود دارد. کار کردن با یک ارائه‌دهنده خدمات میزبان ابری شما را به کارشناسان گواهی‌شده‌ای متصل می‌کند که با این الزامات انطباق آشنا هستند.

خطرات امنیتی در میزبانی ابری

عدم استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای خطر نقض داده‌ها در میزبانی ابری را افزایش می‌دهد، اما این خطر با تقویت تدابیر امنیتی قابل اجتناب است.

راهکارهای ما در Verpex شامل:

– فرآیندهای احراز هویت کاربر تقویت‌شده
– احراز هویت دو مرحله‌ای و پیاده‌سازی
– اجرای استفاده از کلمات عبور قوی
– مدیریت وضعیت امنیت ابر (CSPM)

حملات DDoS

حملات DDoS دشوار است که متوقف شوند؛ با این حال، شما می‌توانید از افزودنی‌ها و راهکارهای امنیتی مانند SiteLock استفاده کنید و تلاش خود را برای محافظت از وب‌سایت خود انجام دهید.

از دست دادن داده‌ها

برای محافظت در برابر قطع ناگهانی مرکز داده، اقدامات احتیاطی خاص ضروری است:

– به طور منظم داده‌ها را در مکان‌های متعدد پشتیبان‌گیری کنید.
– در برابر حوادث طبیعی و سایر رویدادهای غیرمنتظره محافظت کنید.
– دسترسی مداوم به داده‌های وب‌سرور ارائه‌دهنده خدمات ابری خود را تضمین کنید.

حملات داخلی

کارکنان و مدیران هر دو از ارائه‌دهندگان ابر و سازمان شما ممکن است…

نتایج نهایی: آیا میزبانی ابری ایمن است؟

میزبانی امن ابری ایمن بوده و همچنین انتخاب محبوبی برای حفاظت از داده‌های شرکتی محسوب می‌شود.

در حالی که برخی خطرات وجود دارد، آنها قابل مدیریت هستند با تدابیر امنیتی مداوم مانند دیوار آتش، رمزنگاری داده‌ها و آخرین استراتژی‌های میزبان که حفاظت پیشرفته‌ای برای داده‌های شما فراهم می‌آورد.

نتیجه‌گیری

بسیاری از شرکت‌ها و تعدادی از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در سال‌های اخیر به سمت ابر (Cloud) روی آورده‌اند. بدون توجه به صنعت، تعداد شرکت‌هایی که از ابر استفاده می‌کنند در حال افزایش است. از جمله داده‌های بسیار حساس، بیشتر بارهای کاری MSMEها، کسب‌وکارها و دولت‌ها به سمت ابر منتقل می‌شود. این تغییر عمدتاً ناشی از هزینه‌های مرتبط، دلایل مبتنی بر عملکرد و مزایای سریع ارائه‌شده توسط راه‌حل‌های ابری است. علاوه بر این، اعتماد به ابر در طول سال‌ها افزایش یافته و مهاجرت بسیاری از سازمان‌های بزرگ و متوسط به سمت آن، گواهی بر این موضوع است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.