۰
(۰)

DDoS چیست؟

Ddos ، مخفف Distributed Denial Of Service ، یک حمله سایبری مخرب است که هدف آن اختلال در ترافیک عادی یک سرور ، سرویس یا شبکه هدفمند با غرق کردن آن با سیل ترافیک اینترنت است. این حملات توسط چندین سیستم به خطر افتاده تنظیم می شوند که اغلب توسط هکرها یا بات نت ها کنترل می شوند.

انواع حملات DDoS

۱. حملات حجمی

حملات حجمی هدف را با مقدار زیادی ترافیک پر می کند ، تمام پهنای باند موجود را مصرف می کند و باعث می شود سرور غیرقابل دسترسی شود.

۲. حملات پروتکل

حملات پروتکل آسیب پذیری ها را در پروتکل های شبکه هدف قرار می دهند و از نقاط ضعف برای اختلال در خدمات و ایجاد ازدحام در شبکه استفاده می کنند.

۳. حملات لایه برنامه

حملات لایه برنامه بر روی برنامه ها یا خدمات خاص تمرکز می کنند و از آسیب پذیری های نرم افزار برای مختل کردن عملیات عادی استفاده می کنند.

استراتژی های کاهش حملات DDoS

۱. پیاده سازی خدمات حفاظت DDoS

از خدمات تخصصی حفاظت DDoS استفاده کنید که می تواند ترافیک مخرب را شناسایی و فیلتر کند و به ترافیک قانونی اجازه دهد تا به مقصد مورد نظر خود برسد.

۲. تمیز کردن ترافیک

از تکنیک های پاکسازی ترافیک برای تجزیه و تحلیل ترافیک ورودی و فیلتر کردن درخواست های غیرقانونی استفاده کنید و از رسیدن آنها به هدف جلوگیری کنید.

۳. اضافه کاری شبکه

ایجاد تخلیه شبکه با توزیع خدمات در سرورهای متعدد یا مراکز داده ، اطمینان حاصل کنید که یک نقطه از خرابی منجر به قطع کامل نمی شود.

حملات DDoS (توزیع شنود خدمت) یکی از رایج‌ترین حملات امنیتی در فضای اینترنت است که باعث اختلال در عملکرد سایت و سرویس‌های آنلاین می‌شود. برای مقابله با حملات DDoS، می‌توان از روش‌ها و ابزارهای مختلف استفاده کرد که به صورت زیر است:

۱. به‌روزرسانی نرم‌افزارها: اطمینان حاصل کردن از اینکه همه نرم افزارها و دستگاه‌ها به روز هستند تا به سورس ddo ها کنترل دسترسی داشته باشند

۲. استفاده از فایروال‌های قوی: استفاده از فایروال‌ها و سیستم‌های دیواره آتش که به صورت خودکار ترافیک‌های مشکوک را فیلتر کنند

۳. استفاده از سرویس‌های محافظتی: استفاده از سرویس‌های محافظتی از حملات DDoS مانند سرویس‌های CDN (شبکه توزیع محتوا) و WAF (Web Application Firewall)

۴. استفاده از سیستم‌های مبتنی بر ابر: استفاده از سیستم‌های مبتنی بر ابر که مقاومت بالاتری در برابر حملات DDoS داشته باشند

۵. پیاده‌سازی راه‌های طرح‌مدیریت ترافیک: پیاده‌سازی راه‌های مدیریت ترافیک مانند قابلیت‌های Dos and DDoS‌ایجادی

۶. هماهنگی با سازمان‌های متخصص: در صورتی که حملات DDoS در سایت شما بارکشی ایجاد کند لازم است که با سازمان‌های متخصص در امنیت سایبری در مورد روش‌های مقابله توافق نمایید.

در نتیجه ، حملات DDoS تهدیدی قابل توجه برای خدمات و شبکه های آنلاین است ، اما با اقدامات پیشگیرانه و پروتکل های امنیتی قوی ، سازمان ها می توانند به طور موثر تأثیر این حملات را کاهش دهند و تداوم عملیات خود را تضمین کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.