۰
(۰)

برای فهمیدن میزان رشد و پیشرفت سایت، روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از این روش‌ها مشاهده‌ی پهنای باند سایتتان است. این امر که در سی پنل بسیار راحت توسط ابزار Bandwidth قابل مشاهده است و شما می‌توانید میزان مصرف و استفاده از هاستتان و سایتتان را توسط کاربران خود را در قالب نمودارهای مختلف در سی پنل مشاهده کنید و مهم‌تر از آن با تحلیل آن روند رشد و پیشرفت سایت خود را بسنجید. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

Bandwidth در کجای سی پنل قرار دارد؟

Where is the bandwidth of the cPanel?
به تب METRICS رجوع کرده و ابزار و اپلیکیشن Bandwidth را انتخاب نمایید.

مشاهده‌ی پهنای باند سایت در نمودار ۲۴ ساعتی

view bandwithe in the Past 24 hours

پس وارد صفحه‌ی Bandwidth می شویم تا شما را با بخش‌های مختلف این صفحه آشنا کنم. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، اولین نموداری که به ما نشان داده می‌شود، مربوط به نمودار بازدید در ساعت‌های مختلف آخرین ۲۴ ساعتی است كه گذشته است. با یک نما به راحتی می‌توانیم بفهمیم که در یک روز گذشته کدام ساعت‌ها بیشترین میزان مصرف پهنای باند را داشتند که طبیعتاً همان زمان‌ها هم بیشترین بازدید یا بازدیدکننده را داشتند. راهنمای رنگ‌ها که در پایین هر کدام از نمودارها نمایش داده می‌شود، میزان مصرف پهنای باند به تفکیک هر پروتکل را نشان می‌دهد. مثلاً بازدیدهای عادی بازدید کنندگان سایت که با HTTP پروتکل انجام می‌شود.

مشاهده‌ی پهنای باند سایت در نمودار هفتگی

view bandwithe in the Past week
نمودار بعدی میزان مصرف پهنای باند را به تفکیک پروتکل‌های مختلف، برای یک هفته‌ی اخیر را نشان می‌دهد. از طریق این نمودار میله‌ای می‌توانید دریابید که در کدام روز از هفته‌ای که گذشت، بیشترین و کمترین میزان پهنای باند مصرف شده است.

مشاهده‌ی پهنای باند سایت در نمودار سالانه

view bandwithe in the Past year
و آخرین نمودار میله‌ای هم مربوط به میزان مصرف پهنای باند به تفکیک پروتکل‌ها برای مدت زمان یک سال اخیر است. که می‌توان فهمید میزان مصرف پهنای باند در کدام ماه بیشتر و در کدام ماه از سال کمتر بوده است.

مشاهده‌ی پهنای باند سایت در نمودارهای ماهانه

view bandwithe in the Past mounth
اما نمودارهای دایره‌ای و همچنین جدولی که در زیر همین صفحه نشان داده می‌شوند، به طور ریزتر اطلاعات موجود در همان نمودارهای بالای صفحه را نمایش می‌دهند. البته به تفکیک هر ماه میلادی. با کلیک کردن روی پیوند Total (all services) موجود در انتهای هر ماه، وارد صفحه‌ی دیگری خواهید شد که نمودارهای میله‌ای آمار همان ماه به تفکیک قابل نمایش است.

در نهایت باید بدانید که بررسی میزان مصرف پهنای باند از این قسمت نه تنها می‌تواند به شما یک ذهنیتی راجع به افزایش یا کاهش میزان بازدیدهای سایتتان بدهد، بلکه با بالا رفتن مصرف پهنای باند، به شما خواهد گفت که چه زمانی نیاز دارید بستۀ فضای میزبانیِ خود را ارتقاء دهید که از مسدود یا معلق شدن آن جلوگیری شود. برای جزئیات بیشتر این بخش از سی‌پنل هم دیدن ویدیوی آموزشِ فارسیِ این قسمت را هم شدیداً به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.