۰
(۰)

اگر امنیت برای شما اهمیت زیادی دارد. اگر ایمیل‌های مهم و سری دارید. اگر نمی‌خواهید غیراز خودتان و شخص مورد نظر شما ایمیل شما بخواند و اگر دنبال راه چاره‌ی این مسئله هستید در این مقاله با ما همراه باشید. یکی از ابزارهای قسمت ایمیل‌های سی پنل که ضامن امنیت ایمیل‌های شماست ابزار Encryption است که به شما امکان این را می‌دهد تا به روی ایمیل های خود را رمزگذاری کنید تا فقط شما و گیرنده‌ی شما آن را بتوانند بخوانند.

Encryption کجای سی‌پنل قرار دارد؟

از تب EMAIL ابزار Encryption را انتخاب نمایید.

ساخت یک کلید جدید

برای شروع کار اول باید از قسمت بالای صفحه یک کلید جدید بسازید. این کلید برای کد کردن و از حالت کد خارج کردن ایمیل‌های ارسالی از طرف ماست. البته در اصل یک جفت کلید ساخته می‌شود؛ یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی. کلید عمومی روی فضای میزبانیِ شما قرار می‌گیرد و کلید خصوصی را باید به شخصی بدهید که می‌خواهید قادر باشد تا ایمیل‌هایرسیده از جانب شما را بخواند.

  1. Your Name: نام و نام خانوادگیِ خود را باید در این جعبه وارد کنید.
  2. Your Email: ایمیل خود را باید در این جعبه وارد کنید.
  3. Comment or Nickname: اگر توضیحاتی دارید می‌بایست در این جعبه وارد کنید.
  4. Key Password: کلیدهای شما می‌بایسـت یک رمز عبور هم داشـته باشـند. بـا اسـتفاده از ابـزار Password Generator می‌توانید یک رمز عبور قوی بسازید و آن را در جایی مطمئن یادداشت کنید. این رمز عبور را هم باید به شخص دریافت کننده‌ی ایمیل‌های کد شده بدهید.
  5. Confirm Password: تکرار رمز عبور را باید در این جعبه وارد کنید.
  6. Expiration Date: تاریخ انقضای کلید را باید انتخاب کنید که معمولاً یک سال زمان مناسبی است. براي دو سال ۲y را وارد کنید. بعد از سپری شدن این زمان مجدد باید وارد این بخش شده و یک جفت کلید جدید بسازید.
  7. Key Size: اندازه‌ی کلید را باید انتخاب کنید که بهتر است گزینه‌ی اول یعنی ۲۰۴۸ را انتخاب کنید.
  • Generate Key: با فشردن این دکمه کلید شما ساخته می‌شود.

وارد کردن کلیدها

از قسمت Key Import می‌توانید کلیدهایی که از قبل در جایی دیگر ساختید را وارد فضای میزبانیِ خود کنید.

جدول کلیدهای ساخته شده

اما پس از اینکه کلیدهای خود را ساختید و یا اقدام به درون‌ریزی آنها کردید، از بخش‌های پایین همین صفحه کلیدهای عمومی را
در جدول Key Public و کلیدهای خصوصی را در جدول Key Private می‌توانید ببینید.

در ستون Actions با کلیک روی دستور Key GnuPG Delete مرتبط با هر کلید، همان کلید حذف خواهد شد. و با کلیک روی View آن کلید را می‌توانید ببینید و اگر کلید خصوصی به شخصی بدهید که قرار است ایمیل‌های کد شده‌ی شما را باز کند. نحوه‌ی استفاده کردن از کلید خصوصی برای باز کردن ایمیل‌ها از حالت کد شده، بستگی به نرم‌افزار دریافت کننده ایمیل دارد. به عنوان مثال در نرم‌افزار Thunderbird باید به تنظیمات حساب ایمیل خود مراجعه کنید و مسیر کلید خصوصی را که روی رایانه فرد وجود دارد به نرم‌افزار داده تا به صورت خودکار ایمیل‌های رسیده از حالت کد خارج شوند. دیگر برنامه‌های مدیریت حساب‌های ایمیل هم چنین بخشی دارند.

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.