۰
(۰)

یکی دیگر از ابزارهای مفید سی پنل Track Delivery است که به ما کمک می‌کند تا به راحتی ایمیل‌های سی پنل را پیگیری کنیم. ممکن است برای شما ایمیل ارسال شده باشد و شما بخواهید مشخصات شخص ارسال کننده را دریافت کنید بدون اینکه از آن شخص بخواهید. این سرویس سی پنل به شما این امکان را می‌دهد تا ایمیل‌هایی که برای شما ارسال می‌شوند را به صورت جزئی و با مشخصات دقیق برای شما می‌گذارد و فقط دقت کنید که این سرویس آخرین ایمیل‌های ۱۰ روز اخیر را ذخیره می‌کند.

Track Delivery کجای سی پنل قرار دارد؟

از تب EMAIL وارد قسمت Track Delivery شوید.

جستجوی وضعیت یک نامۀ خاص

فرض می کنیم شما می خواهید وضعیت ارسال شده یا نشده‌ی یک ایمیل را بررسی کنید. این کار را باید از صفحۀ Delivery Track و جعبۀ جستجوی بالای صفحه انجام دهید. شما باید نشانیِ ایمیل دریافت کننده را در جعبۀ مورد نظر وارد کنید و روی یکی از دکمه‌های آبی رنگ زیر آن کلیک کنید. برای نمایش کل ایمیل‌های رسیده به آن فرد روی All Show کلیک کنید. ولی اگر می‌خواهید فقط ایمیل‌هایی که مسدود شدند یا با شکست مواجه شدند، نمایش داده شود، باید روی Failed & Blocked Show کلیک کنید.

گزارش تحویل ایمیل‌ها/ Delivery Report

  1. Show Successes: موارد نامه‌هایی که با موفقیت ارسال یا دریافت شدند را در جدول زیر نمایش می‌دهد.
  2. Show Deferred: مواردی از نامه‌های ارسالی یا دریافتی که به تعویق انداخته شدند را نمایش می‌دهد.
  3. Show Failures: مواردی از نامه‌های ارسالی یا دریافتی که با شکست مواجه شدند را نمایش می‌دهد.
  4. Show In-Progress: مواردی از نامه‌های ارسالی یا دریافتی که همینک در حال تکمیل شدند هستند را نمایش می‌دهد.
  5. Event: نوع رویداد در این ستون به صورت نمادی نشان داده خواهد شد. مثلاً اگر یک دایره به رنگ قرمز با علامـت ! در آن موجود باشد، به معنای عدم تحویل ایمیل می‌باشد.
  6. From Address: نشانی ایمیل فرستنده را در این ستون می‌توانید شاهد باشید.
  7. Sent Time: زمان و تاریخ ارسال نامه در این ستون نقش بسته است.
  8. Spam Score: رتبه‌ای که توسط نرم افزار SpamAssassin Apache روی سرور به این نامه از جهت هرزنامه بودن یا نبودن دادن می‌شود، در این ستون نمایش داده شده است.
  9. Recipient: نشانی ایمیل فرد دریافت کننده
  10. Result: توضیحات کامل راجع به نتیجۀ این ارسال در این ستون نمایش داده می‌شود. کـه در مواقعی که خطایی رخ داده باشد، توضیحات بیشتری نمایش داده خواهد شد. ولی برای نامه‌هایی که با موفقیت ارسال یا دریافت شده باشند، عبارت Accepted درج می‌شود.
  11. Actions: یک نماد در این ستون وجود دارد که زمانی که روی آن کلیک کنید، یک پنجرۀ دیگر با جزئیات بیشتری به ما نشان داده خواهد شد.

نکته: نکته‌ای که نباید فراموش کنید این است که رکوردهایی که از وضعیت تحویل ایمیل‌ها ذخیره می‌شوند، براي مدت ۱۰ روز آخر هستند و قبل از آن حذف خواهند شد.

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.