۰
(۰)

در این آموزش سعی داریم به بررسی ۵ دلیل مهم برای استفاده از سرور مجازی در کسب کار بپردازیم. قبل از پرداخت به چرایی استفاده از سرور مجازی، بهتر است چیستی آن را توضیح دهیم.

تعریف سرور مجازی

سرور مجازی نوعی سرور است که در حقیقت یک بخش از یک سرور فیزیکی است. این سرور معمولا به شما به عنوان یک نمونه مجازی اختصاص داده می‌شود. این نوع سرویس غالبا به نام Virtual Private Server یا به طور اختصاری VPS نیز شناسایی می شود. همانطور که می‌دانید امروزه اکثر کسب و کار ها به حوزه کامپیوتر ورود پیدا کرده اند. چنین کسب و کار هایی برای انجام هرچه بهتر امور خود نیاز به یک ابرکامپیوتر یا سرور دارند. با توجه به بالا بودن هزینه سرور فیزیکی و شرایط سخت نگهداری از آن، مبحث VPS از نظر عقلانی کارآمد به نظر می‌رسد.

در این نوع سرویس، سخت افزار اصلی توسط نرم افزار مجازی سازی به چندین قسمت تقسیم می‌شود. هر یک از این بخش ها سرور مجازی یا VPS نامیده می شود. هر VPS مستقل است و میتواند سیستم عامل، برنامه ها و تنظیمات مخصوص به خود را دارا باشد. نرم افزار های مجازی سازی از جمله virtualizor و ESXI که کار آنها تقسیم سخت افزار سرور میباشد، دارای رابط کاربری بسیار ساده و آسان بوده و فضای کار چه برای کاربر و چه برای سرویس دهنده بسیار آسان و دلپذیر میباشد.

مزایای استفاده از سرور مجازی

سرورهای مجازی به کاربران امکان می‌دهند تا از منابع مشترک سرور فیزیکی استفاده کنند. همزمان با این موضوع، کاربران استقلال و کنترل کامل بر روی سرور خود را دارند. از طریق سرورهای مجازی می‌توانید به عنوان یک کاربر مجازی عمل کنید. و از ویژگی هایی مانند انتخاب سیستم عامل، میزان منابع سخت افزاری و نرم افزارهای مورد نیاز خود برای اجرا استفاده کنید.

سرورهای مجازی انعطاف پذیری، قابلیت ارتقاء و مقیاس پذیری را در اختیار شما قرار میدهند و همچنین هزینه کمتری نسبت به سرورهای فیزیکی اختصاصی دارند. آنها عمدتا برای میزبانی وب، برنامه های نرم افزاری و پروژه های کوچک تا متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در ادامه به بررسی مواردی که استفاده از VPS را به سرور فیزیکی ارجحیت می‌دهد خواهیم پرداخت.

۵ دلیل مهم برای استفاده از سرور مجازی

۱. هزینه‌های کمتر

یکی از دلایل اصلی خرید VPS، هزینه‌های کمتر آن است. این نوع سرور، هزینه‌ های بسیار کمتری نسبت به یک سرور فیزیکی دارد. با استفاده از سرور مجازی، شما تنها باید هزینه‌ های مربوط به منابع سخت افزاری را که استفاده می‌‌کنید پرداخت کنید. این به شما این امکان را می‌‌دهد که به صرفه‌ ترین راه برای نگهداری وب‌ سایت یا برنامه‌ های کاربردی‌ خود را بیابید. پس اگر بودجه محدودی در اختیار دارید، VPS بهترین گزینه برای شما است.

۲. مقیاس‌ پذیری

یکی از مزایای بزرگ VPS، مقیاس‌ پذیری آن است. با استفاده از سرور مجازی، شما می‌‌توانید به راحتی و با اندکی هزینه افزوده، منابع سخت افزاری را به میزان نیاز خود افزایش دهید. این قابلیت به شما این امکان را می‌‌دهد که با استفاده از VPS، برای نگهداری وب‌ سایت یا برنامه‌ های کاربردی‌ خود، همیشه به تناسب با نیازهای کاربران خود تنظیمات انجام دهید. در واقع به اندازه نیاز خود از منابع استفاده خواهید کرد.

۳. قابلیت دسترسی

با خرید سرور مجازی، شما به راحتی می‌ توانید از هر کجا که باشید به آن دسترسی داشته باشید. این قابلیت به شما این امکان را می‌‌دهد که بدون توجه به موقعیت جغرافیایی خود، به داده‌ های مهم و حیاتی خود دسترسی داشته باشید. البته درنظر داشته باشید که دسترسی به اینترنت نسبتا پرسرعت، لازمه دسترسی ایده آل به VPS می‌باشد.

۴. امنیت

با استفاده از سرور مجازی، شما به راحتی می‌‌توانید به داده‌ های خود دسترسی داشته باشید. همچنین، شما می‌‌توانید برای VPS خود تنظیمات امنیتی محکم و غیرقابل نفوذی انجام دهید و از طریق آن، از حملات هکرها و جاسوسی‌ های اینترنتی محافظت کنید. امنیتی که سرورهای مجازی زویپ سرور در اختیار شما قرار می‌دهند بسیار بالا است.

۵. استفاده آسان

استفاده از VPS بسیار آسان است. به عبارت دیگر شما به سادگی می‌‌توانید آن را تنظیم کنید و بدون داشتن دانش فنی عمیق، به نگهداری وب‌ سایت یا برنامه‌ های کاربردی‌تان بپردازید. این مزیت باعث می‌شود تا افرادی که علم زیادی در این خصوص ندارند نیز به سادگی بتوانند از VPS استفاده کنند.

ما در تیم زویپ سرور مفتخر هستیم تا در زمینه فروش و پشتیبانی خدماتی از قبیل سرور مجازی، سرور اختصاصی، کلوکیشن و انواع هاست، در کنار شما کاربران گرامی خدمت رسانی کنیم.

امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.