۰
(۰)

از آنجایی که سی‌پنل روی سیستم‌عامل لینوکس نصب می‌شود. می‌توان از قابلیت‌هایی که لینوکس دارد نیز استفاده کرد. یکی از این قابلیت‌ها کران‌جاب است. کران‌جاب یک مفهوم در لینوکس است که برای اجرای خودکار دستورات لینوکس در زمانبندی مشخصی که ما تعیین می‌کنیم است. اگر شما هم خواسته باشید یک دستور لینوکس برای سایت خود را به صورت خودکار و به در زمانبندی خاصی اجرا کنید، می‌توانید از ابزاری که سی پنل با نام Cron Jobs فراهم کرده است استفاده کرده و دستورات خود را زمانبندی کنید. به‌عنوان مثال اگر خواسته باشید اجرای یک فایل PHP یا هر نوع فایل دیگری را در زمانبندی خودکار اجرا کنید باید وارد Cron Jobs شوید.

توجه: استفاده از این رابط در سی پنل، نیازمند اطلاع کامل از دستورات لینوکس است. چرا که اگر به اشتباه دستوری را وارد کنید که منجر به ایجاد فشار روی سرور گردد، ممکن است مدیر سرور کل سایت یا سایت‌های شما را معلق کند!

در بالاترین بخش این صفحه شما می‌توانید تنظیمات ایمیل خود را انجام دهید. نشانیِ ایمیلی که با اجرای هر بار دستورات Cron Jobs، نتیجۀ آن باید به آن ارسال شود را در جعبۀ Email وارد کنید و روی Email Update کلیک کنید.

اضافه کردن یک دستور جدید

در قسمت Add New Cron Job می‌بایستی مشخصات یک دستور خوداجراشو رو وارد کنید و روی Add New Cron Job کلیک نمایید.

از فهرست کشویی Common Settings از تنظیمات از قبل تعیین شده برای دوره‌های زمانی که قرار است دستور لینوکس اجرا شود، می‌توانید استفاده کنید. با انتخاب هر مورد از این فهرست کشویی، جعبه‌های پایین به صورت خودکار پر می شوند. مثلاً در تصویر بالا دورهٔ زمانی یک بار در روز انتخاب شده است. پس گزینه‌های مورد نظر به صورت خودکار به مانند نمونهٔ بالا پر شدند. حالا باید خود دستور لینوکس را درون جعبۀ Command وارد کرده و روی دکمۀ آبی‌رنگ آن کلیک کنید. پس از چند ثانیه Cron Jobs ساخته می‌شود و از آن به بعد سر موعد زمانیِ خاص خودش اجرا می‌گردد.

جدول Cron Jobs‌ها

در جدول پایین صفحه با عنوان Current Cron Jobs دستورهای خوداجراشویی که تا الان ساختید را می‌توانید ببینید و در صورت لزوم آنها را ویرایش یا حذف کنید.

از ستون Command این جدول، خود دستور مورد نظر را می‌بینید. در سـتون Actions هم اگر روی Edit کلیک کنید، می‌توانید آن را ویرایش کنید و با کلیک روی Delete آن Cron Jobs برای همیشه حذف خواهد شد.

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.