۰
(۰)

ویندوز سرور ۲۰۱۹ یکی از محصولات شرکت مایکروسافت است که در خانواده‌ی ویندوز سرورها جای دارد. این نسخه از ویندوز سرور که در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۸ معرفی و منتشر شد. این نسخه از ویندوز سرور که طبق معمول شرکت مایکروسافت در اویل انتشار خود با باگ‌ها و مشکلاتی را با خود به همراه داشت اما پس از مدتی این ویندوز رفع باگ شد و نسخه نهایی و بدون مشکلات اولیه‌ی آن در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۸ عرضه شد و همزمان با نسخه نهایی این ویندوز سرور نسخه ویندوز ۱۰ ۱۸۰۹ هم عرضه شد. اما در حال حاضری که شما این نسخه‌ای که برای شما برای دانلود گذاشته ایم بدون هیچ مشکل است و آخرین ورژن آن در تاریخ ماه می ۲۰۲۲ می‌باشد.

ویژگی‌های Windows Server 2019

  • Windows Admin Center: برای مدیریت و برقراری امنیت در ویندوز سرور ابزارهای فراوانی را ویندوزهای سروری در اختیار ما قرار داده است و هرکدام برای یک کاری ساخته شده است. اما این ابزار یعنی ویندوز ادمین سنتر تمامی ابزاری که در ویندوز سرور را لازم دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار رایگان است و شما می‌توانید از سایت ارئه دهنده‌ی آن یعنی مایکروسافت دانلود کنید.
  • Containers: کانتینرها به سرورهای شما این امکان را می‌دهد که وقتی توسعه‌دهندگان برنامه جدیدی را به آن‌ها تحویل می‌دهند و تجربه کلی را برای کاربر نهایی بهبود می‌بخشند، تقریباً به وابستگی‌ها و الزامات برنامه اهمیتی نمی‌دهند!
  • Server Core: متداول ترین نسخه‌ی نصبی ویندوز سرور ۲۰۱۹ نسخه‌ی Desktop Experience است. که یک رابط گرافیکی کاملاً شبیه به ویندوز ۱۰ را به کاربر می‌دهد. از طرف دیگر، Server Core یک نسخه‌ی ویندوز سرور ۲۰۱۹ است که فاقد رابط گرافیکی است. هر دو نسخه قابلیت‌های یک ویندوز سرور را به ما می‌دهد اما مزایای استفاده از Server Core این است که سبک‌تر، کم حجم‌تر، سریعتر و بیشتر بر امنیت متمرکز است. راه‌اندازیِ آن سریع است. Server Core بر روی عملکردهای اصلیِ یک ویندوز سرور تمرکز می‌کند و معمولاً می‌تواند این کار را به روشی ساده‌تر از نسخه‌ی Desktop Experience انجام دهد. البته Server Core در ویندوز سرور ۲۰۱۹ چیز جدیدی نبود و از ویندوز سرور ۲۰۱۲ وجود داشته است و استفاده از این نسخه بسیار کم بود ولی خوشبختانه، Windows Admin Center که روی مرورگر اجرا می‌شود و رابط‌گرافیکی را برای مدیریت ویندوزسرورها، از جمله Server Core به ما می دهد.
  • امنیت بسیار عالی: اگر ویندوز سرور ۲۰۱۹ را ایمن‌ترین ویندوز مایکروسافت بنامیم کم نگفته‌ایم. زیرا قابلیت‌های Defender این سیستم‌عامل توانسته است در برابر حملات تقویت شده است. ATP یک قابلیت و فناوری جدید در این ویندوز سرور است که امنیت را به ویندوز سرور بخشیده است.
  • استفاده از قابلیت‌های لینوکس: همان‌طور که می‌دانید اکثر ویندوز سرورها بر پایه‌ی لینوکس کار می‌کنند. زیرا هم سبک‌تر است نسبت به ویندوزسرور و هم قابلیت‌های بیشتری دارید. حالا شما می‌توانید با نصب نسخه Server Core یا Nano Server به قابلیت‌های لینوکس هم دست پیدا کنید.
  • اتصال خودکار برای کاربران: اگر کاربرانی دارید که مانند اکثر شرکت‌ها باید از مکان‌های دیگر با سرور شما کار کنند، و در دسترسی به اطلاعات و داده‌ی شما راحت‌ باشند. راه‌های بی‌شماری برای انجام اتصال از راه دور وجود دارد، اما دو راه درون ویندوز سرور ۲۰۱۹ وجود دارد که بسیاری از شما مناسب است که ارزش امتحان آن را دارد یکی DirectAccess و دیگری Always On VPN (AOVPN) هستند. هر دوی این فناوری‌های دسترسی از راه دور به منظور خودکار کردن اتصال رایانه‌های کلاینت ویندوز شما به شبکه داخل شکرت شما کار می‌کنند، بنابراین کاربران شما دیگر نگران قطعی در اتصال خود نیستند.فرقی نمی‌کند از DirectAccess یا Always On VPN یا هر شکل دیگری از دسترسی مانند ریموت دسکتاپ از راه دور استفاده کنید، نکته اینجاست که Windows Server 2019 تمام این قابلیت‌ها را مستقیماً شامل می‌شود. گزینه های زیادی برای اتصال به سرور در این ویندوز سرور وجود دارد.

دانلود Windows Server 2019:

ورژن نرم افزارلینک دانلودحجم دانلود
Windows Server 2019دانلود مستقیم۴٫۲۴ گیگابایت

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.