۰
(۰)

نسخه‌ی بعدیِ ویندوز سرور ۲۰۱۲ R2 این ویندوز سرور است و هم زمان با ارائه ویندوز ۱۰ این نسخه از ویندوز منتشر شد و شما وقتی این نسخه از ویندوز سرور را روی سرور خود نصب می‌کنید با ظاهر و تمی همانند ویندوز ۱۰ مواجه خواهید شد. اولین پیش نمایش این ویندوز در ۱ اکتبر ۲۰۱۴ بود. با امکانات جدیدی که شرکت مایکروسافت در این نسخه قرار داد به فضای ابری نزدیک‌تر شد.

ویژگی‌های ویندوز سرور ۲۰۱۶

  • Nono server: یک نسخه محدود شده از ویندوز سرور است که به طور خاص برای اجرای برنامه‌های کاربردی ابری بدون نیاز به منابع بالا یا سخت افزارهای بالا در این نسخه قرار گرفت.
  • Containers: با همکاری مایکروسافت با تیم توسعه Docker برای آوردن کانتینرهای مبتنی بر Docker به سرورهای ویندوزی. پیش از ویندوز سرور ۲۰۱۶ که کانتینرها تقریباً به طور کامل در دنیای متن باز لینوکس/یونیکس وجود داشتند و به شما این امکان را می دادند که برنامه ها و خدمات را به روشی چابک و با مدیریت آسان جدا کنید. در Windows Server 2016 دو نوع مختلف از نمونه های ویندوز سرور کانتینری را ارائه دادند:
    • Windows Server Container: این نوع کانتینر برای بارهای کاری کم‌اعتماد در نظر گرفته شده است.
    • Hyper-V Container: این یک نوع کانتینر یک Hyper-V یا VM نیست. درعوض، یک نمونه ویندوز سرور “فوق العاده ایزوله” کانتینری است که به طور کامل از سایر کانتینرها و به طور بالقوه از سرور میزبان جدا شده است. کانتینرهای Hyper-V برای بارهای کاری با اعتماد بالا مناسب هستند.
  • بوت امن لینوکس: اگر تا قبل از ویندوز سرور ۲۰۱۶ می‌خواستید یک نسخه مجازی مبتنی بر لینوکس نسل ۲ Hyper-V ایجاد کنید، سرور شما منفجر می شد و یک خطای Failed Secure Boot Verification را ارائه می‌داد و راه‌اندازی را متوقف می‌کند اما با ویندوز سرور ۲۰۱۶ تیم های مهندسی Windows Server و Azure کاری کردند که بتوانید ماشین‌های مجازی لینوکس را تحت Windows Server 2016 Hyper-V بدون هیچ مشکلی بدون نیاز به غیرفعال کردن ویژگی ستاره‌ای Secure Boot، مستقر کنید.
  • فضاهای ذخیره سازی مستقیم: این قابلیت یک ویژگی جالب ویندوز سرور است که ایجاد فضای ذخیره سازی اضافی و منعطف دیسک را برای مدیران مقرون به صرفه تر می کند. Storage Spaces Direct در Windows Server 2016 Storage Spaces را گسترش می دهد تا به گره های خوشه ای شکست خورده اجازه دهد تا از فضای ذخیره سازی محلی خود در داخل این خوشه استفاده کنند و از نیاز قبلی به یک بافت ذخیره سازی مشترک اجتناب کنند.
  • ReFS: سیستم فایل انعطاف‌پذیر (ReFS) مدت‌هاست که در ویندوز سرور وارد شده است. در ویندوز سرور ۲۰۱۶ بالاخره یک نسخه پایدار دریافت می کنیم. ReFS به عنوان یک فایل سیستم با کارایی بالا و انعطاف پذیری بالا در نظر گرفته شده است که برای استفاده با Storage Spaces Direct و حجم کاری Hyper-V در نظر گرفته شده است.
  • ADFS v4: یکی از نقش‌های ویندوز سرور ADFS یا Active Directory Federation Services است که از هویت مبتنی بر توکن‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • مجازی سازی تودرتو: این قابلیت که در هاپیروی تا قبل از ویندوز سرور ۲۰۱۶ ممنوع بوده است پس از ارائه این نسخه از ویندوز سرور به این ویندوز سرور ۲۰۱۶ اضافه شده است.
  • تغییرات سخت افزاری به ماشینی که روشن است: Hyper-V Server به ما این امکان را می دهد که سخت افزار مجازی اضافه کنیم یا RAM اختصاص داده شده را برای ماشین مجازی تنظیم کنیم. با این حال، این تغییرات تا قبل از ویندوز سرور ۲۰۱۶به گونه‌ای بود که باید VM را خاموش می‌کردید. در ویندوز سرور ۲۰۱۶، اکنون می‌توانیم سخت‌افزار مجازی را در حالی که ماشین‌های مجازی آنلاین و در حال اجرا هستند اضافه کنیم.
  • PowerShell Direct: در ویندوز سرور ۲۰۱۶، دستورات از راه دور PowerShell دارای پارامترهای -VM* هستند که به ما امکان می‌دهد PowerShell را مستقیماً به ماشین‌های مجازی میزبان Hyper-V ارسال کنیم.

دانلود Windows Server 2016:

ورژن نرم افزارلینک دانلودحجم دانلود
Windows Server 2016دانلود مستقیم۴٫۴۳ گیگابایت

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.