۰
(۰)

توسعه Back-End به برنامه‌های سمت سرور و همه چیزهایی که بین پایگاه داده و مرورگر ارتباط برقرار می‌کند، اشاره دارد. توسعه Back-end بر پایگاه داده‌ها، اسکریپت‌ها و معماری وب‌سایت تمرکز دارد.

به طور معمول HTML و CSS در این روند مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگرچه مفید هستند، اما واقعا برای توسعه منطق back-end ضروری نیستند.

برنامه‌نویسیback-end  دارای سه بخش است : سرور، برنامه و پایگاه داده.

در ادامه مقاله این موارد را بیشتر توضیح می‌دهیم.

برای بهتر توضیح دادن اینکه چگونه همه این موارد کار می‌کنند، بیایید از یک مثال استفاده کنیم : یک مشتری که می‌خواهد با استفاده از وب‌سایت کارت پرواز بخرد. همه چیزهایی که مشتری بر روی صفحه وب می‌بیند front-end است، اما وقتی این مشتری تمام اطلاعات خود را معرفی می‌کند، مانند نام، آدرس، توضیحات و غیره، عملکرد وب اطلاعات را بر روی پایگاه داده‌ای که از قبل بر روی وب‌سایت ساخته شده است ذخیره می‌کند.

برنامه وب اجزاء را در پایگاه داده ایجاد، حذف، آپدیت می‌کند یا تغییر نام می‌دهد. مثلا وقتی یک مشتری بلیط را خریداری می‌کند، آیتمی در جدول ایجاد می‌شود، اما زمانی که آن‌ها تجدیدنظر می‌کنند یا مایل به لغو بلیط هستند، آیتم در پایگاه داده تغییر می‌کند.

در ساده‌ترین شکل، سرور کامپیوتری است که از راه دور به نرم‌افزار دسترسی داشته و آن را اجرا می‌کند تا درخواست‌های مشتریان را انجام دهد.

به طور خلاصه، وقتی مشتری می‌خواهد بلیط بخرد، کار back-end این است که برنامه وب با سرور ارتباط برقرار کند تا تغییراتی را که در پایگاه داده ذخیره‌شده، روی سرور ایجاد کند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه سمت سرور به عوامل مختلفی از جمله الزامات خاص پروژه ، تخصص تیم توسعه و منابع موجود بستگی دارد.

۵ تا از بهترین زبان های برنامه نویسی سمت سرور :

PHP: PHP یک زبان اسکریپت محبوب در سمت سرور است که برای توسعه وب استفاده می شود. یادگیری آن آسان است و جامعه بزرگی از توسعه دهندگان دارد که به توسعه آن کمک می کنند و پشتیبانی می کنند. PHP همچنین با سرورهای وب و پایگاه داده های مختلف سازگار است و آن را به یک انتخاب همه کاره برای توسعه سمت سرور تبدیل می کند.

پایتون: پایتون یک زبان سطح بالا و تفسیر شده است که به سادگی و خوانایی آن شناخته شده است. این به طور گسترده ای برای توسعه سمت سرور ، تجزیه و تحلیل داده ها ، یادگیری ماشین و محاسبات علمی استفاده می شود. پایتون دارای یک جامعه بزرگ و فعال است ، به این معنی که منابع و کتابخانه های زیادی برای کمک به توسعه دهندگان برای شروع وجود دارد.

جاوا: جاوا یک زبان برنامه نویسی عمومی است که به طور گسترده ای برای برنامه های کاربردی در سطح سازمانی استفاده می شود. این برای ثبات ، مقیاس پذیری و امنیت آن شناخته شده است .  و آن را به یک انتخاب محبوب برای برنامه های کاربردی وب در مقیاس بزرگ تبدیل می کند.  جاوا همچنین دارای یک جامعه بزرگ و فعال است.  به این معنی که منابع و آموزش های زیادی برای کمک به توسعه دهندگان برای شروع وجود دارد.

جاوا اسکریپت / TypeScript: جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت محبوب در سمت مشتری است که برای توسعه وب استفاده می شود. با این حال ، می توان از آن برای توسعه سمت سرور با استفاده از فریم ورک هایی مانند Node نیز استفاده کرد.js و اکسپرس.ج. TypeScript یک مجموعه فوق العاده از جاوا اسکریپت است که تایپ استاتیک و سایر ویژگی ها را اضافه می کند و آن را به یک انتخاب محبوب برای برنامه های کاربردی وب در مقیاس بزرگ تبدیل می کند.

روبی: روبی یک زبان برنامه نویسی پویا و شی گرا است که به سادگی و خوانایی آن معروف است. این به طور گسترده ای برای توسعه وب با استفاده از چارچوب Ruby on Rails استفاده می شود. روبی دارای یک جامعه بزرگ و فعال است ، به این معنی که منابع و آموزش های زیادی برای کمک به توسعه دهندگان برای شروع وجود دارد.

نتیجه گیری :

به طور خلاصه ، بهترین زبان برنامه نویسی برای توسعه سمت سرور به نیازهای خاص پروژه ، تخصص تیم توسعه و منابع موجود بستگی دارد. انتخاب های محبوب شامل PHP ، پایتون ، جاوا ، جاوا اسکریپت/تایپ اسکریپت و روبی است.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.