۵
(۱)

ساخت یک وب‌سایت، یکی از مهم‌ترین وظایف شما این است که آن را در گوگل به بالاترین رتبه ممکن برسانید. در نهایت، شما به دنبال جذب هر چه بیشتر بازدیدکنندگان هستید و موتورهای جستجو منبع کلیدی برای دیده شدن شما هستند.

این‌گونه است که ما به حوزه بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) رسیدیم.

چندین عنصر اساسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بهترین رتبه ممکن را در گوگل به دست آورید. ایده‌آل این است که در سه نتیجه اول صفحه اول قرار بگیرید. در اینجا برخی از عوامل مهم وجود دارد که به طور چشمگیری بر موقعیت شما تأثیر می‌گذارد.

عنوان

این مهم‌ترین چیزی است که می‌توانید برای موتورهای جستجو انجام دهید تا به آن‌ها بگویید صفحه شما درباره چیست. اگر به دنبال یک کلمه کلیدی خاص هستید، عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن آن است. این کار به طور چشمگیری شانس شما را برای رتبه‌بندی بالاتر برای کلمه کلیدی خاص افزایش می‌دهد زیرا ربات‌های موتور جستجو به راحتی هدف صفحه/مقاله را شناسایی می‌کنند. به یاد داشته باشید که نمی‌توانید همه کلمات کلیدی خود را در آن عنوان قرار دهید. مرتبط بودن چیزی است که باید هنگام ساخت محتوای وب خود به دنبال آن باشید.

عنوان صفحه شما نباید از ۶۰ کاراکتر بیشتر باشد. پس از ۵۵-۶۰ نماد، موتورهای جستجو بقیه را قطع می‌کنند که این امر باعث می‌شود فکر شما ناتمام بماند. این همچنین CTR (نرخ کلیک) شما را کاهش می‌دهد، به این معنی که مردم اغلب نمی‌توانند محتوای مناسب را در صفحه شما پیدا کنند که با هدف جستجوی آن‌ها مطابقت داشته باشد.

برچسب‌های H1، H2 و H3

برچسب‌های H سیگنال کلیدی دیگری برای گوگل هستند. همه صفحات شما باید یک برچسب H1 داشته باشند. مشابه برچسب‌های عنوان، H1 باید شامل کلمه کلیدی باشد که می‌خواهید برای آن رتبه بگیرید. برچسب‌های H2-H4 ممکن است اختیاری باشند، اما اگر ساختار محتوای شما اجازه می‌دهد، از اضافه کردن برخی از آن‌ها دریغ نکنید.

به یاد داشته باشید که نباید کلمه کلیدی را بیش از حد در صفحه خود تکرار کنید زیرا این کار به زودی اثر معکوس خواهد داشت. برای بازدیدکنندگان بنویسید و نه برای موتورهای جستجو. مطمئن شوید محتوای شما برای مردم معنا دارد.

برچسب‌های متا

دو برچسب متا مهمی که باید به آن‌ها توجه کنید، عنوان متا و توضیحات متا هستند. یکی به موتور جستجو می‌گوید چه انتظاری از صفحه شما داشته باشد و دیگری خلاصه‌ای کوتاه از محتوای داخلی را ارائه می‌دهد.

برچسب‌های کلمات کلیدی و توضیحات متا اختیاری هستند. آن‌ها در گذشته نقش مهمی ایفا می‌کردند، اما در حال حاضر تقریباً بی‌فایده هستند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را در فرآیند بهینه‌سازی SEO خود نادیده بگیرید.

محتوای صفحه

قاعده این است که هر چه محتوای بیشتری در صفحه خود داشته باشید، برای موتورهای جستجو بهتر به نظر می‌رسد. با این حال، متن و تصاویر باید منحصر به فرد و مرتبط باشند. فراموش کنید که متن‌های موجود را کپی کنید یا مقالات قدیمی را بازنویسی کنید. گوگل این را شناسایی خواهد کرد و به تبع آن شما را به خاطر شیوه‌های بد مجازات خواهد کرد.

برنامه میزبانی وردپرس

برنامه میزبانی شما در صورتی که بخواهید برای یک منطقه خاص رتبه بگیرید، ضروری است. اگر می‌خواهید وب‌سایت وردپرس شما در صفحه اول نتایج جستجو برای یک کشور خاص، مثلاً اسپانیا، باشد، بهتر است وب‌سایت بر روی سروری در همان منطقه میزبانی شود. علاوه بر این، یک راه‌حل VPS قابل اعتماد می‌تواند سرعت سایت شما را بهبود بخشد که یکی دیگر از عوامل کلیدی رتبه‌بندی است.

لینک‌های خارجی

لینک‌های خارجی حیاتی هستند. شما متوجه خواهید شد که سه وب‌سایت برتر برای اکثر جستجوها دارای تعداد زیادی لینک خارجی هستند. در گذشته، تعداد لینک‌ها بسیار مهم بود، اما امروزه کیفیت بر کمیت برتری دارد. بهترین هایپرلینک‌ها آن‌هایی هستند که به‌طور طبیعی توسط دیگران ایجاد می‌شوند. از آنجایی که معمولاً این لینک‌ها کافی نیستند، باید به دنبال راه‌هایی برای کسب بیشتر آن‌ها باشید. هرگز سعی نکنید از وب‌سایت‌هایی که هیچ ارتباطی با حوزه شما ندارند لینک بگیرید، زیرا این کار تنها زمانی که گوگل متوجه شود به ضرر شما خواهد بود.

گواهی‌نامه‌های SSL

در سال ۲۰۱۷، گوگل کروم شروع به نمایش هشدار برای وب‌سایت‌هایی کرد که گواهی SSL ندارند. علاوه بر این، غول موتور جستجو به صفحاتی که دارای گواهی امنیتی هستند، کمی اعتبار بیشتری داد که باعث شد بسیاری از وب‌مستران به این راه‌حل روی آورند. گواهی‌های SSL معمولاً ویژگی‌های پریمیوم هستند، اما بسیاری از ارائه‌دهندگان میزبانی گزینه‌های رایگان نیز ارائه می‌دهند.

خطاهای وب‌سایت

وب‌سایت خود را اسکن کنید تا مطمئن شوید که هیچ لینک شکسته یا صفحاتی با محتوای تکراری ندارد. تمام این خطاها باید اصلاح شوند زیرا موتورهای جستجو اغلب آن‌ها را جریمه می‌کنند.

اضافه کردن محتوای تازه

اگر وب‌سایت شما به‌طور منظم به‌روزرسانی نشود، رتبه‌بندی خوبی برای آن دشوار است. شما باید زمان کافی را صرف انتشار مقالات جدید و محتوای منحصر به فرد در حوزه خود کنید. به این ترتیب، افراد بیشتری تمایل خواهند داشت به صفحات شما لینک دهند که به نوبه خود سیگنال‌های مثبتی به گوگل می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که به‌طور منظم مطالب جدید منتشر کنید، محتوای قدیمی را به‌روزرسانی کنید و سعی کنید فرمت‌های مختلفی را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهترین عملکرد را دارد.

نتیجه‌گیری

بهینه‌سازی موتور جستجو موضوعی پیچیده است، اما پیروی از برخی دستورالعمل‌های پایه قطعاً به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت وردپرس خود را بهتر رتبه‌بندی کنید. موارد فوق تنها چند مورد از بیش از ۲۰۰ سیگنالی است که گوگل در الگوریتم خود استفاده می‌کند. با این حال، آن‌ها به اندازه کافی وزن دارند تا به شما کمک کنند به صفحه اول برسید، حتی اگر شما یک کارشناس مجرب در SEO نباشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.