توضیح سئو (SEO) :
SEO مخفف Search Engine Optimize است که عمل بهبود رتبه بندی یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SER) برای کلمات کلیدی و عبارات خاص است. هدف از سئو ، دید و ترافیک ارگانیک (غیر پولی) یک وب سایت است که آن را برای موتورهای جستجو مانند گوگل ، بینگ و یاهو جذاب تر می کند.
سئو شامل تکنیک های مختلفی از جمله تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی ، بهینه سازی در صفحه (مانند بهینه سازی تگ های عنوان ، توضیحات متا و محتوا) ، بهینه سازی خارج از صفحه (مانند ساخت بک لینک با کیفیت بالا) و بهینه سازی فنی (مانند بهبود سرعت سایت و پاسخگویی به تلفن همراه) است. با اجرای این استراتژی ها ، کسب و کارها و سازمان ها می توانند رتبه بندی موتور جستجو خود را بهبود بخشند ، دید آنلاین خود را افزایش دهند و ترافیک واجد شرایط تری را به وب سایت های خود جذب کنند.
چه فاکتور هایی برای سئو (SEO) مهم هستند ؟
۱_ فاکتورهای دامین :
- کلمات کلیدی به کار رفته در دامین
- قدمت دامین
- طول دامین
- تاریخ دامین
- ملیت دامین
- سطح عمومی بودن دامین
- محدودیتها و جرایم دامین
- تطابق دامین با موضوع سایت
۲_ مهم ترین فاکتورهای صفحه :
- کلمات کلیدی درتگ عنوان صفحه (H1)
- کلمات کلیدی پر تکرار در متن
- تعداد کلمات محتوا
- معنای نهفته کلمات کلیدی در محتوا
- تطابق کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات
- سرعت باز شدن صفحه
- بهینه سازی تصاویر سایت
- برتری کلمات کلیدی
- کلمات کلیدی در تگ های (H3),(H2)
- ترتیب کلمات کلیدی
- شمایل لینک های خارجی
- املا و دستور زبان صحیح
- تعداد بک لینک
- قرار دادن ویدئو
- تعداد لینک های داخلی در وب سایت
- کیفیت لینک های داخلی
- لینک های وابسته
- محبوبیت دامنه
- پیج رنک صفحات
- طول URL ها
- تگ های وردپرس
- کلمه کلیدی در URL ها
- رشته URL ها
- منابع و مراجع
- اولویت صفحات در نقشه سایت
- تعداد لینک های خارجی
- قدمت صفحات
- طراحی کاربرپسند
- محتوای مفید
تبدیل بازدیدکننده به مشتری :
تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتری جنبه مهمی از بازاریابی آنلاین و رشد کسب و کار است. در اینجا برخی از استراتژی هایی که می تواند به تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان و مشتریان کمک کند:
محتوای با کیفیت بالا و جذاب ایجاد کنید که ارزش مخاطبان شما را فراهم کند. این می تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار با بازدید کنندگان شما کمک کند و احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری ایجاد کند.
از فراخوان های واضح و قانع کننده برای اقدام درخواست در سراسر وب سایت خود استفاده کنید. محتوا باید برجسته ، آسان برای پیدا کردن و تشویق بازدید کنندگان به انجام یک اقدام خاص ، مانند ثبت نام برای یک خبرنامه ، دانلود یک منبع رایگان ، یا برنامه ریزی یک مشاوره.
وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید. با دسترسی بیشتر و بیشتر مردم به اینترنت از طریق تلفن های هوشمند و تبلت های خود ، ضروری است که اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای تلفن همراه مناسب است و آسان است که در صفحه نمایش های کوچکتر حرکت کنید.
از صفحات فرود برای گرفتن اطلاعات سربرگ استفاده کنید. صفحات فرود صفحات وب مستقل هستند که برای تبدیل بازدید کنندگان به سرنخ ها با ارائه چیزی با ارزش در ازای اطلاعات تماس آنها طراحی شده اند.
ارائه پشتیبانی چت زنده برای پاسخ به سوالات و ارائه کمک در زمان واقعی. این می تواند به ایجاد ارتباط با بازدید کنندگان و افزایش احتمال تبدیل شدن آنها به مشتریان کمک کند.
از تبلیغات هدف گذاری مجدد برای رسیدن به بازدیدکنندگان که علاقه خود را به محصولات یا خدمات شما نشان داده اند اما هنوز تبدیل نشده اند استفاده کنید. تبلیغات هدف گذاری مجدد برای بازدیدکنندگان که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند ، نمایش داده می شود ، آنها را به نام تجاری شما یادآوری می کند و آنها را تشویق می کند تا به وب سایت شما بازگردند.
ارائه شواهد اجتماعی، مانند توصیفات و بررسی های مشتری ، برای ایجاد اعتماد و اعتبار با بازدید کنندگان شما.
از بازاریابی ایمیل برای پرورش سرنخ ها و ایجاد روابط با مخاطبان خود استفاده کنید. بازاریابی ایمیل می تواند به حفظ ذهن برند شما کمک کند و بازدید کنندگان را تشویق کند تا اقدام کنند.
ارائه یک آزمایش رایگان یا نمایشی از محصول یا خدمات خود برای اجازه دادن به بازدید کنندگان برای تجربه ارزش قبل از تعهد به خرید.
از تجزیه و تحلیل برای ردیابی و تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت و نرخ تبدیل استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید و وب سایت خود را برای نتایج بهتر بهینه کنید.
با پیاده سازی این استراتژی ها می توانید شانس خود را برای تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتری و رشد کسب و کار خود افزایش دهید.
طراحی سایت بر اساس نوع محتوای وبسایت:
طراحی یک وب سایت بر اساس نوع محتوایی که ارائه می دهد برای ایجاد یک تجربه آنلاین کاربر پسند و جذاب ضروری است. در اینجا چند نکته برای طراحی وب سایت بر اساس نوع محتوا آورده شده است:
وبلاگ ها: از یک طراحی تمیز و ساده با سلسله مراتب واضح اطلاعات استفاده کنید. از تایپوگرافی و فضای سفید برای خواندن و اسکن آسان محتوا استفاده کنید. شامل یک نوار جستجو و دسته بندی برای کمک به بازدید کنندگان برای پیدا کردن محتوای مرتبط.
نمونه کارها: از یک طراحی جذاب بصری استفاده کنید که کار را نشان می دهد. از تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا استفاده کنید و برای ارائه زمینه ، زیرنویس ها و توضیحات را در نظر بگیرید. از فیلترها و دسته ها برای کمک به بازدید کنندگان در یافتن انواع خاصی از کار استفاده کنید.
تجارت الکترونیک: از یک طراحی واضح و بصری استفاده کنید که بازدید کنندگان را برای پیدا کردن و خرید محصولات آسان می کند. از تصاویر و توضیحات محصول با کیفیت بالا استفاده کنید و شامل بررسی و رتبه بندی مشتری باشید. از فیلترها و دسته ها برای کمک به بازدید کنندگان در پیدا کردن محصولات خاص استفاده کنید.
اخبار و مجله: از طرحی استفاده کنید که آخرین و محبوب ترین مطالب را برجسته کند. از تایپوگرافی و فضای سفید برای خواندن و اسکن آسان محتوا استفاده کنید. شامل یک نوار جستجو و دسته بندی برای کمک به بازدید کنندگان برای پیدا کردن محتوای مرتبط.
رسانه های اجتماعی: از طرحی استفاده کنید که تعامل و تعامل را تشویق کند. از تصاویر و فیلم های بزرگ استفاده کنید و دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را نیز در نظر بگیرید. از یک طراحی پاسخگو استفاده کنید که با اندازه و دستگاه های مختلف صفحه نمایش سازگار باشد.
کسب و کار و شرکت: از یک طراحی حرفه ای و صاف استفاده کنید که هویت برند را منعکس می کند. از زبان واضح و مختصر استفاده کنید و یک فراخوان به عمل (CTA) را برای تشویق بازدید کنندگان به اقدام در نظر بگیرید. از یک طراحی پاسخگو استفاده کنید که با اندازه و دستگاه های مختلف صفحه نمایش سازگار باشد.
خلاق و هنری: از طرحی دیدنی و جذاب استفاده کنید که خلاقیت و شخصیت برند را به نمایش بگذارد. از تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا استفاده کنید و یک نمونه کارها یا گالری برای نمایش کار را شامل شوید. از یک طراحی پاسخگو استفاده کنید که با اندازه و دستگاه های مختلف صفحه نمایش سازگار باشد.
آموزشی و اطلاع رسانی: از طرحی استفاده کنید که به راحتی بازدید کنندگان بتوانند اطلاعات را پیدا و مصرف کنند. از تایپوگرافی و فضای سفید برای خواندن و اسکن آسان محتوا استفاده کنید. شامل یک نوار جستجو و دسته بندی برای کمک به بازدید کنندگان برای پیدا کردن محتوای مرتبط.
با طراحی یک وب سایت بر اساس نوع محتوا ، می توانید یک تجربه آنلاین کاربر پسند و جذاب ایجاد کنید که نیازهای و انتظارات مخاطبان شما را برآورده کند.
نتیجه گیری :
برای بهینه سازی محتوا می توانید چندین راه حل را در نظر بگیرید. محتوای جذاب و کاربردی بهترین راه برای ایجاد ترافیک به وب سایت شماست. دوم، از تگ های HTML مناسب برای بهتر شناسایی محتوای شما به سوی چرخه جستجو استفاده کنید. سوم، از محبوبیت شما در مجتمع اینترنتی بهره مند شوید و با ایجاد پرتال های شما در مجموعه ای از موتورهای جستجو بیشتر به شما کمک کنید.
همچنین، می توانید از راهکارهای بیشتری برای بهینه سازی استفاده کنید، مانند استفاده از لینک های وارد و خروجی، بهبود سرعت بارگذاری وب سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، و …