۰
(۰)

خدمات رایانش ابری ارائه شده توسط شرکت اوراکل به طور عمومی به عنوان اوراکل کلود شناخته می‌شوند. اوراکل کلود سرورها، خدمات ذخیره‌سازی، شبکه‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌دهد که به مشتریان از طریق یک شبکه جهانی شامل چندین مرکز داده مدیریت شده توسط شرکت اوراکل تحویل داده می‌شود. در این آموزش، مراحل ایجاد یک پایگاه داده منبع در زیرساخت اوراکل کلود را یاد خواهیم گرفت.

ایجاد یک پایگاه داده ثبت‌شده منبع

جزئیات مناسب برای پایگاه داده منبع را در صفحه پایگاه داده‌های ثبت‌شده مهاجرت پایگاه داده در زیرساخت اوراکل کلود وارد کنید. برای ایجاد منابع پایگاه داده ثبت‌شده منبع که جزئیات اتصال پایگاه داده منبع را با مهاجرت پایگاه داده در زیرساخت اوراکل کلود پیکربندی می‌کند، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. به کنسول اوراکل کلود به عنوان یک کاربر مدیر با مجوزهای ثبت پایگاه داده‌ها در مهاجرت پایگاه داده وارد شوید.

۲. سپس، منوی ناوبری را باز کرده و به بخش مهاجرت پایگاه داده‌ها بروید.

۳. گزینه پایگاه داده‌های ثبت‌شده را انتخاب کرده و بر روی ثبت پایگاه داده کلیک کنید.

۴. یک نام نمایشی در فیلد نام برای منبع پایگاه داده ثبت‌شده PDB (یا CDB) در مرحله جزئیات پایگاه داده وارد کنید. توجه: این نام واقعی پایگاه داده نیست بلکه یک نام نمایشی است که در لیست پایگاه داده‌های ثبت‌شده در پایان این روند ظاهر می‌شود. منابع پایگاه داده ثبت‌شده برای تمام پایگاه داده‌های منبع (PDB و CDB) و پایگاه داده‌های هدف در همان لیست ظاهر خواهند شد.

۵. در بخش محفظه، محفظه‌ای را که در آن منابع پایگاه داده ثبت‌شده را ایجاد خواهیم کرد، انتخاب کنید.

۶. در بخش خزانه در محفظه، خزانه امنیتی را انتخاب کنید. کاربران می‌توانند با کلیک بر روی گزینه تغییر محفظه، خزانه‌ای در محفظه‌ای دیگر انتخاب کنند.

۷. در بخش کلید رمزنگاری در محفظه، کی‌استور را که کاربر در خزانه پیکربندی کرده است، انتخاب کنید. تنها کلیدهای نوع الگوریتم AEP پشتیبانی می‌شوند.

۸. سپس، اطلاعات مربوط به یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب و وارد کنید:

– **انتخاب پایگاه داده:** کاربران می‌توانند از این گزینه برای انتخاب یک پایگاه داده پیکربندی شده در همان منطقه در زیرساخت اوراکل کلود استفاده کنند. توجه داشته باشید که برای این گزینه، فیلدهای زیر با مقادیر CDB پیش‌پر شده‌اند، بنابراین اگر کاربران در حال ثبت یک PDB هستند، باید مقادیر را به اطلاعات PDB اصلاح کنند.

– **پیکربندی دستی پایگاه داده:** از این گزینه برای انتخاب پایگاه داده‌های منبع که به طور مستقیم در دسترس نیستند، استفاده کنید.

۹. **اتصال شبکه از طریق نقطه پایانی خصوصی** نشان می‌دهد که آیا پایگاه داده منبع به صورت عمومی قابل دسترسی است یا خیر. اگر پایگاه داده کاربر دارای آدرس IP خصوصی است، این کادر را علامت بزنید. اگر پایگاه داده دارای آدرس IP عمومی است، علامت نزنید.

۱۰. در بخش زیرشبکه در محفظه، زیرشبکه‌ای را که شامل شبکه ابری مجازی مناسب است، انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه بعدی کلیک کنید.

۱۱. سپس، بخش گزینه‌های پیشرفته را برای ایجاد برچسب‌ها به صورت اختیاری انتخاب کنید.

۱۲. در صفحه جزئیات اتصال، فیلدهای نمایش داده شده به نوع پایگاه داده‌ای که کاربر در مرحله قبلی انتخاب کرده است، بستگی دارد.

۱۳. سپس، اعتبارنامه‌های مدیر پایگاه داده منبع را در فیلدهای رمز عبور و نام کاربری مدیر پایگاه داده وارد کنید.

۱۴. سپس، تنظیمات SSH را وارد کنید.

۱۵. به صورت اختیاری، تنظیمات کیف پول امنیت لایه انتقال (TLS) را وارد کنید.

۱۶. در نهایت، بر روی دکمه ایجاد کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی دکمه ایجاد، نام پایگاه داده ثبت‌شده در لیست پایگاه داده‌های ثبت‌شده ظاهر خواهد شد. عملیات ثبت چند دقیقه طول خواهد کشید تا تکمیل شود. کاربران می‌توانند وضعیت عملیات را در ستون وضعیت نظارت کنند. ایجاد پایگاه داده ثبت‌شده زمانی کامل و موفق است که وضعیت به فعال تغییر کند.

پس از کلیک کاربر بر روی دکمه ایجاد، نام پایگاه داده ثبت‌شده در لیست پایگاه داده‌های ثبت‌شده ظاهر خواهد شد. عملیات ثبت چند دقیقه طول خواهد کشید تا تکمیل شود. کاربران می‌توانند وضعیت عملیات را در ستون وضعیت نظارت کنند. ایجاد پایگاه داده ثبت‌شده زمانی کامل و موفق است که وضعیت به “فعال” تغییر کند.

زمانی که ایجاد منبع کامل و موفقیت‌آمیز باشد، خدمات خزانه امنیتی را بررسی کنید تا تأیید کنید که آیا فایل کلید خصوصی SSH در خزانه‌ای که کاربر پیکربندی کرده است، بارگذاری و فعال شده است یا خیر.

نتیجه‌گیری

این سند مراحل ایجاد یک پایگاه داده منبع در زیرساخت اوراکل کلود را ارائه می‌دهد. امیدواریم این آموزش مفید بوده باشد و در صورت داشتن هرگونه سوال یا پیشنهاد با ما ارتباط بگیرید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.