در سالهای گذشته، مسیر از یک ایده کسب و کار تا یک وبسایت اینترنتی کامل میتوانست طولانی و گران باشد. قطعاً آن روزها با معرفی خدماتی مانند Easysitebuilder تغییر کرده است. این سرویس به شما امکان میدهد گام به گام یک وبسایت ریسپانسیو بسازید، در حالی که ما شما را راهنمایی میکنیم، و به شما اجازه میدهد روی کسب و کار، محصولات و نحوه دستیابی به آن فروش اولیه دشوار تمرکز کنید.
ما معتقدیم بهترین راه این است که فرآیند ساخت وبسایت را به بخشهای کوچک و قابل مدیریت تقسیم کنیم. هنگامی که هر بخش را تکمیل کردید، جعبه را علامت بزنید، به خودتان آفرین بگویید و به بخش بعدی بروید.
تحقیق، تحقیق، تحقیق
قبل از اینکه شروع به ساخت وبسایتها، انتخاب قالب ریسپانسیو و شروع یک کمپین SEO کنید، تحقیق، تحقیق و دوباره تحقیق کنید. یک برداشت اشتباه رایج این است که اگر ایده شما برای یک وبسایت از قبل وجود داشته باشد، در حال اتلاف وقت هستید. در یک دنیای کامل، ایده شما منحصربفرد، هنوز وجود ندارد و شما را در مسیر ثروت قرار میدهد.
در واقعیت، افراد زیادی به دنبال آن ایده کسب و کار منحصربفرد گریزان، آن وبسایت چشمگیر و آن درخت پول هستند، بنابراین ایدههای منحصربفرد میتواند دشوار باشد.
حتی اگر وبسایت یا سرویس مشابهی با ایده خود پیدا کنید، این پایان دنیا نیست. تحقیق، تحقیق و دوباره تحقیق کنید تا ایده کسب و کار و طرح کسب و کار خود را از پشت و رو بشناسید. آنچه را که در اینترنت وجود دارد تغییر دهید، بهبود بخشید و ارتقا دهید.
اگر ایده شما از قبل وجود دارد، پس منطقی است که به درستی بازاریابی نشده است یا فقط به وعدههای خود عمل نمیکند. شما میتوانید بهتر عمل کنید!
وبسایت ریسپانسیو خود را از نظر بصری جذاب کنید
کلید ایجاد یک وبسایت جذاب، انعطافپذیر بودن در افکار و سازگار بودن در اقدامات است. بسیار محتمل است که از اولین فکر درباره وبسایت خود، ظاهری را در ذهن داشته باشید، رنگها، متن و جزئیات طراحی. با این حال، آنچه شما فکر میکنید در اینترنت فروش میرود، ممکن است برای دیگران جذاب نباشد.
به دنبال وبسایتهای مختلف در زمینه خود بگردید، به طیف گستردهای از طرحهای آنلاین امروز نگاه کنید و شروع به گرفتن عناصر بهتر از هر قالب ریسپانسیو کنید. برخی از سازندگان وبسایت برتر بیش از ۲۰۰ قالب مختلف برای انتخاب دارند و به یاد داشته باشید، این طرحها میتوانند تغییر کنند، ارتقا یابند، رنگها تغییر کنند و جابجا شوند. ممکن است برخی را پیدا کنید که کاملاً با ایدههای شما مطابقت دارند، در حالی که برخی دیگر میتوانند پایههای یک طراحی عالی را تشکیل دهند. اینجا ۷ مرحله برای در نظر گرفتن هنگام ایجاد وبسایت ریسپانسیو خود آورده شده است.
۱. محتوا همچنان پادشاه است
رسانههای اجتماعی، SEO، گرافیکهای فلش و وبسایتهای تعاملی از جمله روندهایی هستند که آزمون زمان را پشت سر گذاشتهاند. با این حال، محتوا همچنان در دنیای تجارت الکترونیکی پادشاه است!
هنگامی که شروع به توسعه طراحی و ظاهر وبسایت خود میکنید، رنگها و سبکهای متن، شروع به تفکر در مورد محتوا کنید. اگر بتوانید خود را در موقعیت یک مشتری بالقوه قرار دهید، عالی است، در غیر این صورت از دوستان و خانواده در مورد افکارشان بپرسید. ایدههای خود را با آنها در میان بگذارید، آنچه را که انتظار دارند ببینند و از آنها صادقانه بپرسید که آیا از شما خرید میکنند یا خیر. اگر از تعداد کافی نفر بپرسید، اینترنت را تحقیق کنید و فهرستی از پیشنهادات مفید تهیه کنید، این به شما پایه محتوای کشنده خود را میدهد. در بسیاری از موارد، کلید موفقیت در تجارت الکترونیکی این است که به مشتریان آنچه را که میخواهند بدهید، نه آنچه را که فکر میکنید میخواهند. یک تفاوت ظریف وجود دارد…
۲. گوگل را دست به دست کنید
در حالی که هیچ قاعده سفت و سختی وجود ندارد، ممکن است چند هفته طول بکشد تا وبسایت شما توسط موتورهای جستجو رتبهبندی شود و برای مخاطبان جهانی شما ظاهر شود. راههای زیادی وجود دارد که میتوانید گوگل را دست به دست کنید، آن را به سمت وبسایت خود هدایت کنید، قابلیت دید خود را افزایش دهید و امیدوارانه زمان لازم برای لیست شدن را کاهش دهید.
نقشههای سایت سالهاست که وجود دارند و دقیقاً همان کاری را انجام میدهند که انتظار دارید. با ایجاد یک نقشه سایت از وبسایت خود، چیزی که موتورهای جستجو میتوانند به آن بپردازند، میتوانید آنها را به تمام صفحاتی که میخواهید لیست کنند هدایت کنید. هیچ چیز را به شانس واگذار نکنید، زندگی را برای خود ساده کنید و به طور واقعی گوگل را دست به دست کنید، به یاد داشته باشید که در طول مسیر یک ردپای محتوا را تغذیه کنید. اگر یک حساب Google Analytics را باز کنید، خواهید دید گزینههای دیگری وجود دارد که به شما امکان میدهد نقشه سایت خود را به حساب Google خود اضافه کنید. این گام اولیه در مراحل جنینی بسیار حیاتی است زیرا اطمینان حاصل میکند که شما لیست شدهاید و هر مشکلی که گوگل ممکن است داشته باشد به شما نشان داده میشود.
۳. طراحی نهایی خود را انتخاب کنید
در کسب و کار یک ضربالمثل قدیمی وجود دارد؛ شما فرصت دوم برای ایجاد تأثیر اول ندارید. اینکه آیا این موضوع در دنیای کسب و کار آنلاین کاملاً درست است یا خیر قابل بحث است، زیرا بسیاری از وبسایتها با گذشت زمان طرحها و سبکهای جدیدی را معرفی خواهند کرد. در یک دنیای کامل، همانطور که شرکتهای برند بزرگ انجام میدهند، شما طراحی را که بهترین کار را برای شما انجام میدهد پیدا میکنید و به آن پایبند میمانید. ممکن است تغییرات کوچکی در طول مسیر، برخی بهبودها و برخی اضافات وجود داشته باشد، اما اگر سبک، رنگبندی، گرافیک و لوگوهای شما ثابت باشد، این برای آگاهی از برند شما شگفتانگیز خواهد بود.
یک بار که ساختار طراحی خود را داشتید، نوار ناوبری را در جایی که میخواهید قرار دادید و برخی تغییرات را آزمایش کردید، زمان آن رسیده است که به جزئیات بیشتری نگاه کنید.
۴. رنگها و اندازههای فونت
بار بعدی که در اینترنت هستید، به آن قالبهای ریسپانسیو، فونتها و رنگهای مختلفی که توجه شما را جلب میکند نگاه کنید. آیا به نظر میرسد یک روند کلی وجود دارد؟ آیا رنگهای خاصی واکنشهای خاصی را برمیانگیزند؟ آیا موقعیت دکمههای خرید و منوها به اندازه کافی قابل مشاهده است؟
نوع رنگها و اندازههای فونت مورد استفاده برای دکمههای کلیک برای اقدام، موضوع بحث مداوم است. به طور کلی، رنگهایی مانند سبز، قرمز، نارنجی و آبی تمایل به تبدیل خوبی دارند اما، در بسیاری از موارد، به طراحی کلی وبسایت شما بستگی خواهد داشت. یک دکمه کلیک برای اقدام باید توجه شما را جلب کند اما باید با طراحی کلی وبسایت شما نیز ترکیب شود. اگر بیش از حد برجسته باشد، به نظر میرسد که جای آن اشتباه است. اگر بیش از حد ترکیب شود، ممکن است مردم برای پیدا کردن آن دچار مشکل شوند. این یک تعادل دشوار است و ممکن است نیاز به درجهای از آزمایش داشته باشد.
۵. تغییرات نهایی و ناوبری
هنگامی که به پایان سفر خود برای ایجاد وبسایت کامل خود نزدیک میشوید، بسیار سریع متوجه خواهید شد که هیچ چیز کامل نیست. حتماً چند تغییر نهایی در طراحی انجام دهید، نوارهای منو را تنظیم کنید و خود را در موقعیت یکی از بازدیدکنندگان خود قرار دهید.
۶. رسانههای اجتماعی را فراموش نکنید
این واقعاً جالب است که نظرات کارآفرینان آنلاین در مورد رسانههای اجتماعی میتواند تا حد زیادی متفاوت باشد. برخی معتقدند که رسانههای اجتماعی یک روش بسیار ساده و مقرون به صرفه برای معرفی خود به عموم مردم است. برخی از کارآفرینان رسانههای اجتماعی را گودال انتقاد، نظرات غیرسازنده و چیزی میدانند که باید از آن اجتناب کرد. واقعیت جایی در میانه است.
از خودتان بپرسید، چند وبسایت بازدید کردهاید که کانالهای رسانههای اجتماعی نداشته باشد؟
صرف نظر از اینکه آیا ما واقعاً به کانالهای رسانههای اجتماعی آنها نگاه میکنیم، چک میکنیم که چه چیزی را ارسال میکنند و آنها را به فید خود اضافه میکنیم یا خیر، ما متوجه میشویم که وقتی لینکها وجود ندارند. بنابراین، اضافه کردن دکمههای رسانههای اجتماعی به وبسایت شما به بازدیدکنندگان این فرصت را میدهد تا محتوا، محصولات و خدمات شما را به اشتراک بگذارند. شما باید اگر کانالهای رسانههای اجتماعی دارید، نسبتاً فعال باشید اما در اغلب مواقع آنها همه چیز نیستند.
۷. بهینه سازی موتور جستجو را فراموش نکنید
مانند محتوا، بسیاری از افراد بارها و بارها مرگ زودرس SEO را اعلام کردهاند. ما معرفی جستجوهای صوتی، هوش مصنوعی و قالبهای وبسایت ریسپانسیو را داریم که نمایش کاملی را در گوشیهای هوشمند و دستگاههای تلفن همراه تضمین میکند. با این حال، SEO یک فرآیند مداوم است، چیزی که قبل از راهاندازی وبسایت شما حتی شروع میشود.
نکات، تریکها و روندهای بازار SEO به طور منظم تغییر خواهد کرد اما مفهوم همیشه یکسان باقی خواهد ماند. شما اکنون آماده اجرا هستید…
نتیجه گیری :
سرویسهای ساده سازنده سایت، وبسایتها را برای افرادی که بودجه محدود دارند یا از نظر زمانی محدود هستند و به سرعت به یک وبسایت کاملاً عملکردی و ریسپانسیو نیاز دارند، در دسترس قرار میدهد. ساختن وبسایت شخصی آسان است، هیچ دردسری وجود ندارد و شما قابلیت سفارشی سازی به میل خود را دارید. سازندگان وبسایت شما را در یک سفر گام به گام به سمت یک وبسایت کاملاً عملکردی، پذیرنده پرداخت و سازگار با کاربر هدایت میکنند. مراحل نسبتاً ساده است: از سرویسهای میزبانی وب پیشرفته برای یک وبسایت با بارگذاری سریع و قابل اعتماد استفاده کنید.
مطمئن باشید که سایت شما با گواهینامههای SSL و پروتکل https ایمن است.