اگر قصد راه اندازی یک وب سایت و کسب و کار جدید را دارید، باید استراتژی SEO خود را تعیین کنید تا از همان ابتدا بر رقبای خود برتری داشته باشید. به همین ترتیب، اگر صاحب یک فروشگاه الکترونیکی یا وب سایت با سابقه هستید، ممکن است نیاز داشته باشید SEO وب سایت خود را تقویت کنید. در هر صورت، ما فهرست جامعی از موارد ضروری SEO را برای شما تهیه کرده ایم تا وب سایت شما در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود. تمام موارد این فهرست را کامل کنید، انجام همه آنها الزامی است! بیایید شروع کنیم.
۱_ پس از اتمام ساخت سایت
قبل از راه اندازی وب سایت خود، با دنبال کردن این فهرست، آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید:
۲_ یک عنوان برای وب سایت اضافه کنید
اگرچه ممکن است از یک لوگوی تجاری استفاده کنید، باید یک عنوان برای وب سایت خود اضافه کنید. این متن توسط موتورهای جستجو فهرست بندی می شود تا SEO را بهبود بخشد. توصیه می کنیم عنوان را به ۶۰ کاراکتر یا کمتر محدود کنید و یک یا چند کلمه کلیدی را در آن قرار دهید، اما نه بیشتر از دو کلمه.
۳_ یک توضیح برای وب سایت اضافه کنید
یک توضیح کوتاه (۱۲۰ تا ۱۵۵ کاراکتر)، مرتبط و قابل خواندن از وب سایت خود را در توضیح SEO خود قرار دهید. این متن ممکن است زیر عنوان سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود، بسته به اینکه بازدیدکنندگان شما چه چیزی را جستجو می کنند.
محل خود را اضافه کنید – ابتدا به مشتریان محلی خود فکر کنید و سایت شما شانس بیشتری برای ظاهر شدن در جستجوهای مربوط به منطقه شما خواهد داشت، اگر گوگل و مشتریان شما بتوانند محل شما را ببینند. به ویژه اگر یک کسب و کار با یک فروشگاه فیزیکی دارید، توصیه می کنیم یک صفحه “تماس با ما” با آدرس و یک نقشه گوگل ایجاد کنید.
۴_ یک دامنه قابل برندسازی متصل کنید
استفاده از یک نام دامنه قابل برندسازی، برند شما را تقویت می کند و برای مشتریان بالقوه آسان تر می شود تا شما را در نتایج جستجو پیدا کنند. به خاطر داشته باشید که آن را به ۱۶ کاراکتر یا کمتر محدود کنید و آن را خاطره انگیز بسازید.
۵_ به رسانه های اجتماعی متصل شوید
اشتراک گذاری اجتماعی را راه اندازی و فعال کنید تا به پروفایل های رسانه های اجتماعی خود لینک شوید، حداقل ۳ مورد محبوب را انتخاب کنید و محتوا را در زمان انتشار آن ارسال کنید، و از بازدیدکنندگان بخواهید صفحات شما را به اشتراک بگذارند.
۶_ یک آیکون مرورگر اضافه کنید
آیکون مرورگر یا فاویکون وب سایت شما، برند وب سایت شما را قابل مشاهده می کند. این آیکون گاهی اوقات در نتایج جستجو، زبانه های مرورگر و جاهای دیگر در وب نمایش داده می شود.
۷_ تصاویر اشتراک گذاری اجتماعی اضافه کنید
تصاویر اشتراک گذاری اجتماعی زمانی که شما یا فرد دیگری وب سایت شما را به اشتراک می گذارد، در رسانه های اجتماعی نمایش داده می شوند. یک تصویر برندشده برای نمایش کل سایت، یکی برای هر صفحه به صورت جداگانه، و یک تصویر ویژه برای هر پست وبلاگ، صفحه محصول و غیره اضافه کنید.
۸ _ توضیحات SEO اضافه کنید
مطمئن شوید که هر صفحه در سایت شما یک توضیح SEO منحصر به فرد با کلمات کلیدی مرتبط دارد. این متن باید کوتاه، قابل خواندن (۱۲۰ تا ۱۵۵ کاراکتر) و توصیف کننده محتوای هر صفحه باشد. شما همچنین می توانید توضیحات SEO را برای پست های وبلاگ، صفحات محصول و غیره به صورت جداگانه اضافه کنید.
۹_ فرمت صفحات و عناوین را بررسی کنید
نحوه نمایش تیترهای صفحات خود را در زبانه های مرورگر، اشتراک گذاری های اجتماعی و نتایج موتورهای جستجو کنترل کنید. شما می توانید آنها را برای صفحات خاص، صفحه اصلی و موارد مجموعه مانند پست های وبلاگ یا صفحات محصولات تنظیم کنید.
یک صفحه ۴۰۴ سفارشی ایجاد کنید – از صفحات خطا به عنوان یک فرصت برندسازی استفاده کنید و صفحه ۴۰۴ را با لینک هایی به برخی از محتواهای محبوب یا بخش های مهم وب سایت خود سفارشی کنید. این کار باعث می شود بازدیدکنندگانی که با یک لینک شکسته مواجه می شوند، به جای خروج فوری و پیدا کردن یک رقیب، در سایت شما بمانند.
۱۰ _ فرمت URL پست های وبلاگ را ویرایش کنید
اگر یک وبلاگ نویس هستید، انتخاب کنید که URL های پست وبلاگ شما به طور خودکار چگونه ایجاد شوند. در حالی که می توانید گزینه ای را که با نیازهای شما مطابقت دارد انتخاب کنید، توصیه می کنیم همیشه عنوان پست را در اسلاگ (بخش انتهایی URL) قرار دهید.
۱۱_ اسلاگ های URL را بررسی کنید
بهترین روش این است که URL ها محتوای صفحه را منعکس کنند. اگر قبل از اضافه کردن عنوان، یک پست وبلاگ، صفحه محصول یا صفحه محتوا را ذخیره کنید، اسلاگ URL یک رشته تصادفی از کاراکترها خواهد بود. اسلاگ های URL را برای هر صفحه و مورد در سایت خود بررسی کنید، و هر کدام را که از کلمات واقعی استفاده نمی کنند تغییر دهید. همچنین کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود را به آنها اضافه کنید.
۱۲_ اطمینان حاصل کنید که SSL فعال است
اطمینان حاصل کنید که یک گواهینامه SSL خریداری، نصب و فعال کرده اید. ممکن است سایت هایی که SSL در آنها فعال نیست، توسط موتورهای جستجو جریمه شوند.
۱۳_ محتوای خود را بررسی کنید
اطمینان حاصل کنید که شما از بهترین روش های SEO برای تمام صفحات سایت خود پیروی کرده اید و دوباره برای هرگونه غلط املایی بررسی کنید.
زمانی که آماده راه اندازی سایت خود هستید
کارهایی که باید بلافاصله پس از راه اندازی سایت خود انجام دهید، ما توصیه می کنیم:
۱۴_ سایت خود را در Google Search Console تأیید کنید
پس از تأیید وب سایت خود با Google، می توانید حضور وب سایت خود را در نتایج/آمار جستجوی Google مدیریت کنید و ببینید که بازدیدکنندگان چگونه شما را پیدا می کنند.
۱۵_ از Google بخواهید سایت شما را فهرست کند
این از ربات های Google می خواهد تا وب سایت شما را بررسی کنند و نتایج جستجو را با محتوای بهینه سازی شده جدید شما به روز کنند.
۱۶_ سایت خود را در Bing Webmaster Tools تأیید کنید
وب سایت خود را در Bing تأیید کنید تا بتوانید حضور وب سایت خود را در نتایج جستجوی Bing و Yahoo مدیریت کنید.
۱۷_ به Google Analytics متصل شوید
از طریق یکپارچه سازی داخلی ما با Google، بازدیدها و سایر آمارهای گزارش را در وب سایت خود ردیابی کنید.
۱۸_ AMP را فعال کنید
اگر یک وبلاگ دارید، فعال کردن AMP یک نسخه کم حجم از سایت شما را ایجاد می کند که در دستگاه های تلفن همراه سریعتر بارگذاری می شود؛ بهترین روش برای اطمینان از بارگذاری سریع تر سایت ها.
پس از راه اندازی سایت خود
هنگامی که محتوا را اضافه یا ویرایش می کنید، اطمینان حاصل کنید که سایت شما همچنان برای موتورهای جستجو دوستانه و بهینه سازی شده باقی می ماند.
۱۹_ از ابزارهای تحلیلی وب سایت خود استفاده کنید
به پانل “کلمات کلیدی جستجوی Google” وب سایت خود و سایر پانل های تحلیلی مانند گزارش فعالیت، سایر کلمات کلیدی جستجو و ترافیک مراجعه کنید تا تغییرات در ترافیک سایت و رتبه بندی موتور جستجوی خود را ردیابی کنید.
۲۰_ از Google Analytics پیروی کنید
از Google Analytics برای ردیابی و گزارش گیری بیشتر بازدیدکنندگان استفاده کنید تا ببینید منابع ارگانیک شما از کجا می آیند.
۲۱_ به صورت استراتژیک به روزرسانی کنید
با پیروی از بهترین روش های محتوایی ما در بالا، به بهینه سازی سایت خود ادامه دهید.
۲۲_ لینک های تغییر یافته یا شکسته را انتقال دهید
اگر اسلاگ URL یک صفحه در وب سایت خود را تغییر دادید، انتقال URL ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان جدیدی که ممکن است URL قدیمی را داشته باشند، به صفحه صحیح هدایت شوند.
به روزرسانی و اضافه کردن محتوا را ادامه دهید – محتوا پادشاه است، بنابراین به روزرسانی مکرر وب سایت شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را به عنوان یک سایت فعال ببینند. یکی از راه های منظم اضافه کردن محتوا به وب سایت شما، شروع وبلاگ نویسی و تولید محتوا به طور منظم است.
نتیجه گیری :
SEO گسترده و در حال تغییر مداوم است. این بدان معنی است که گنجاندن تمام نکات در یک محتوا بسیار دشوار است.
اما اگر توصیه های SEO بالا را اجرا کنید، به افزایش رتبه بندی و ترافیک نزدیک تر خواهید شد. و یک گام جلوتر از رقبا خواهید بود.
برای اجرای این نکات، برای یک حساب رایگان Semrush ثبت نام کنید.
شما قادر خواهید بود:
- تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید
- یک تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید
- یک بررسی فنی SEO انجام دهید
- رتبه بندی کلمات کلیدی را ردیابی کنید
- ایده هایی برای بهبود SEO صفحه دریافت کنید
- و بسیاری موارد دیگر
با داشتن ابزارهای قدرتمند، می توانید استراتژی SEO خود را بهینه سازی و اجرا کنید تا رتبه بندی و ترافیک ارگانیک بیشتری کسب کنید.