۵
(۱)

در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه گوگل وب مستر تولز چیست و چه کاربرد هایی دارد، توضیحاتی را خدمت شما کاربران گرامی ارائه کنیم. نام این ابزار برای کسانی که در زمینه وب، شبکه، آی تی و… فعالیت دارند، نام نسبتا آشنایی بوده و بعضا با آن آشنایی کاملی دارند. توضیحاتی که در ادامه به آنها میپردازیم ابهامات شما را در رابطه با گوگل وبمستر تولز برطرف خواهد ساخت.

این ابزار به تازگی به کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است. کنسول جستجو یک سرویس رایگان شرکت گوگل است و به شما کمک میکند که حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل حفظ نمایید؛ برای اینکه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل لحاظ شود شما نیاز مبرم به عضویت در گوگل وبمستر ندارید اما ثبت نام در سایت گوگل وبمستر به شما کمک میکند تا متوجه شوید که گوگل سایت شما را چگونه میبیند و برای بهینه سازی سایت خود چه مواردی است که میبایست رعایت کنید؛ google webmaster یکی از قدرتمندترین ابزارهای گوگل میباشد که با مانیتور کردن وبسایت به کسب و کارها کمک میکند که بهترین نتیجه را در صفحه نتایج گوگل بدست بیاورند. با داشتن یک حساب gmail شما براحتی میتوانید از گوگل وبمستر تولز استفاده نمایید.

کاربرد های گوگل وب مستر تولز

  • توسط گوگل وب مستر ما مطمئن خواهیم شد که گوگل دسترسی لازم به سایت ما را دارد.
  • ارسال محتوای جدید و crawl شدن آن توسط گوگل و همچنین حذف مطالبی که نمیخواهید در نتایج جستجو نمایش داده شود.
  • ایجاد و مانیتور کردن مطالبی که میخواهیم در صفحه نتایج گوگل بصورت گرافیکی نمایش داده شود.
  • نگهداری از سایت با کمترین درصد خطا جهت کارایی بیشتر آن در موتور جستجوی گوگل
  • مانیتور کردن و برطرف کردن مشکلات امنیتی سایت اعم از بدافزار و اسپم
  • کدام عبارت بازدید کننده بیشتری به سایت شما میتواند هدایت کند؟
  • آیا قیمت محصولات، اطلاعات تماس و یا رخداد های سایت شما در نتایج گوگل قابل مشاهده است؟
  • کدام سایت به سایت شما لینک شده است؟
  • آیا نسخه موبایل سایت شما بخوبی بهینه سازی شده است؟
  • اضافه کردن و بررسی نقشه سایت
  • لیست از لینک های شکسته سایت
نماد گوگل وب مستر تولز

لزوم استفاده از گوگل وبمستر تولز

ابزار گوگل وبمستر میتواند به هر دارنده سایتی، چه سایت عمومی باشد چه تخصصی، چه مبتدی باشد چه حرفه‌ای و… کمک کند. گوگل وبمستر مناسب صاحبان کسب و کار و نمایندگان، متخصصان سئو و فروشندگان آنلاین، مدیران سایت، توسعه دهندگان وب و… است.

حتی اگر نمیدانید که چگونه از گوگل  وبمستر استفاده کنید باید از آن آگاه باشید و یک سری کارکرد های ابتدایی از آن را یاد بگیرید. شما ممکن است فردی مسلط به گوگل وبمستر را برای تنظیم سایت روی ابزار گوگل وبمستر استخدام کنید در این صورت شما میتوانید با آن فرد متخصص همکاری کنید تا اطمینان یابید به همه گزارشات مربوط به سایت خود دسترسی و کنترل دارید. به علاوه این نظر خوبی است که تا آنجا که میتوانید درباره کارایی سایت خود در نتایج جستجو بدانید تا بتوانید تصمیمات بزرگ کاری درباره سایت خود بگیرید.

تمامی افرادی که در زمینه سئو یا بهینه سازی سایت حتی اطلاعات اندکی هم دارند تاکنون دریافتند که ثبت سایت در وبمستر گوگل بسیار حائز اهمیت است. این سرویس از طرف خود گوگل ارائه شده است و از طریق آدرس زیر قابل دسترسی است:

https://search.google.com/search-console

گوگل وب مستر تولز مجموعه ای از ابزارهای کنترل و مدیریت سئو سایت میباشد. در پنل مدیریت این مجموعه اطلاعاتی نظیر میزان سلامت سایت، تعداد صفحات ایندکس شده، واژگان کلیدی ورودی سایت و… در اختیار شما قرار میگیرد. چیزی که باعث میشود این ابزار ضروری به نظر برسد کاربردش در شرایط بحران است که کمک زیادی به شما برای رفع مشکلات خواهد کرد. اگر مورد جریمه و مجازات گوگل قرار بگیرید خود گوگل از همین طریق به شما خبر رسانی میکند و امکان مشاهده وضعیت را برای شما فراهم میکند. بطور کلی گوگل وبمستر برای دسترسی به اطلاعات سایت است و ارتباطی به مدیریت سایت و کاربران ندارد.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.