۰
(۰)

کارهای فراوانی است که می‌توانید از طریق آن سرعت سایت خود را افزایش دهید از جمله‌‌ی این کارها فشرده سازی فایل‌ها و محتواهایی است که قرار است برای بازدید کنندگان ارائه گردد. این کار را وب سرور انجام می‌دهد و شما در سی پنل می‌توانید این کار را با ابزار Optimize Website انجام دهید. البته باید به این نکته دقت کافی داشته باشید که در حالت عادی مدیر سرور فشرده سازی محتوای سایت را از قبل برای تمامیِ سایت‌ها فعال کرده است. پس نیازی نیست که شما به این قسمت وارد شوید و تنظیمات اضافی‌‌ای را انجام دهید. به همین خاطر امکان دارد دسترسیِ شما به این بخش از ابزارهای سی پنل بسته شده باشد. اما ما این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم.

فشرده سازی

در این بخش از Optimize Website سه حالت از حالت‌های فشرده‌سازی را می‌توانید انتخاب کنید. حالت‌های مختلف بدین قرار است:

  • Disabled: با انتخاب این گزینه، کلاً فشرده‌سازی محتوای ارسال شده‌ی سایت برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات غیرفعال خواهد شد.
  • Compress All Content: با انتخاب این گزینه، تمامی محتویات ارسال از جانب سایت شما به بازدید کنندگان فشرده میشوند.
  • Compress the specified MIME types: فقط نوع محتوایی که نوع MIME ِآن‌ها را در جعبۀ زیر وارد کرده باشید فشرده خواهند شد. در تصویر بالا فقط اسناد متنی فشرده می‌شوند. نیازی نیست شما عکس‌ها را به این فهرست اضافه کنید. چرا که عکسها به طور خودکار در هر صورت فشرده خواهند شد و به بازدید کنندگان سایت ارسال می‌شوند.

حال کافی است روی Settings Update کلیک کنید تا تنظیمات برای شما ذخیره شوند.

نکته: با استفاده از این امکان، معمولاً سرعت باز شدن صفحات سایت شما تقریباً دو برابر می‌شود! که بدین ترتیب بعد از مدتی هم حجم پهنای باند سایت شما کاهش چشم‌گیری خواهد یافت و هم اینکه به دلیل اینکه از نظر رتبه‌بندی Seo شاخص افزایش سرعت سایت شما بهبود می‌یابد، بازدید سایت شما افزایش خواهد داشت. البته همانطور که گفته شد، اگر مطمئن هستید که از طرف مدیر سرور این فشرده سازي روی سایت شما از قبل اعمال شده است، نیازی به انجام تنظیمات از این قسمت ندارید.

هم اکنون که با سیپنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.