۰
(۰)

سی پنل برای انتقال و دسترسی به فایل‌های فضای میزبانی هاست راه‌هایی را در اختیار کاربر قرار داده است. از طریق پرتکل اف تی پی شما می‌توانستید به راحتی با نصب یک برنامه و ساختن اکانت مربوط به آن به فایل های هاست خود دسترسی داشته باشید و به مدیریت آن بپردازید. یکی دیگر از ابزارهایی که سی پنل در اختیار ما قرار داده است Web Disk است. شما به وسیله ی این ابزار حتی بدون نیاز به نصب نرم افزار جانبی می توانید به فضای میزبانی هاست خود دسترسی داشته باشید. حال با ما همراه باشید تا شما را با این ابزار آشنا کنم.

حساب اصلی وب دیسک/ Main Web Disk Account

در اولین قسمت این بخش از سی پنل شما شاهد حساب پیش فرضی هستید که سی پنل از قبل آن را ساخته است. این حساب که با یوزرِ نامِ کاربری شما در سی پنل است از پوشه رووت به همه چیز دسترسی دارد.

با کلیک بر روی گزینه Configure Client Access به صفحه ای جدیدی هدایت می شوید که این صفحه شما را برای استفاده از اکانت web disk راهنمایی می کند. اگر سیستم عامل شما ویندوز ۷، ۸ یا ۱۰ است باید دقت کنید که گزینه Enable Digest Authentication فعال/ Enable باشد در غیر این صورت نمی توانید از این سرویس استفاده نمایید.

با ورود به این صفحه سی پنل به صورت خودکار سیستم عامل شما را تشخیص داده و در کادر آبی رنگی لینکی را برای شما پیشنهاد می دهد که با کلیک بر روی آن در پایین همین صفحه برای شما اطلاعات اکانت مد نظر را نشان می دهد و شما با استفاده از این اطلاعات می توانید به فایل های خود دسترسی داشته باشید. همچنین شما می توانید برای دیگر سیستم عامل ها نیز اطلاعات مربوط به این اکانت را دریافت کنید. با کلیک بر روی اسم هر سیستم عامل و انتخاب نوع دقیق سیستم عامل خود اطلاعات را دریافت کنید و به راحتی از این ابزار از cpanel استفاده نمایید.

ساختن اکانت وب دیسک/ Create an Additional Web Disk Account

  • Username: شما در اینجا باید نام کاربری خود را ایجاد کنید. نامی که اینجا وارد می‌کنید به همراه علامت @ و همراه نام دامنه شما می‌آید و در نهایت می‌شود نام کاربری شما.
  • Domain:شما اینجا تعیین می‌کنید که اکانت شما برای چه دامنه‌ای باشد و این دامنه در ادامه نام کاربری که در فیلد قبلی پر کرده‌اید جای می‌گیرد.
  • Password:پسورد خود را در این قسمت وارد و در فیلد پایین مجددا آن را تکرار کنید.
  • Password Generator:با کلیک بر روی Password Generator می‌توانید از پسورد رندمی که سی‌پنل برای شما می‌سازد استفاده کنید. سپس تیک گزینه‌ی “I have copied this password in a safe place” یعنی پسورد خود را در جایی امن ذخیره کرده‌ اید را فعال نمایید. و در آخر دکمه‌ی Use Password بزنید.
  • Directory:برای اینکه دسترسی اکانت فعلی را به پوشه‌ای خاص محدود کنید در این قسمت آدرس پوشه مدنظر خود را تعیین کنید.
  • Permissions: با انتخاب گزینه ی “Read-Write” به کاربر امکان خواندن و ویرایش فایل ها را می دهید. اما با انتخاب گزینه ی “Read-Only” کاربر فقط می تواند فایل های فضای میزبانی شما را بخواند.
  • Enable Digest Authentication: اگر سیستم عاملی که از این اکانت استفاده می کند ویندوز ۷، ۸ یا ۱۰ است باید این گزینه را فعال کنید.

مدیریت اکانت های وب دیسک/ Manage Additional Web Disk Accounts

اکانتی که در بخش قبل ساختید را می توانید در این قسمت مشاهد کنید و اگر خواستید ویرایش کنید و دسترسی های آن یا پسوردش را تغییر بدهید.

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.