۰
(۰)

هاست سی پنل یکی از سرویس های میزبانی مطرح در سطح وب میباشد. در مقاله دیگری تحت عنوان سیپنل چیست توضیحات کاملتری در رابطه با سی پنل ارائه کرده ایم. در این مقاله سعی داریم به بررسی رابطه موجود میان هاست سیپنل و سیستم مدیریت محتوای وردپرس بپردازیم. سوال اینجاست آیا تهیه هاست سیپنل برای سایت های وردپرسی لازم است یا خیر؟ در هنگام انتخاب هاست، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و یکی از آنها توجه به کنترل پنل میباشد. نرم افزارهای مدیریت میزبانی وب میتوانند تحت تاثیر بسیاری از فاکتورها قرار بگیرند. با این وجود داشتن یک رابط کاربری ضعیف میتواند بر روی کارهای مدیریتی تاثیر منفی گذاشته و بالا آمدن سایت شما را دچار مشکل کند.

نظارت بهتر وبسایت با سی پنل 

دلایل متعددی وجود دارد افراد را ترغیب به استفاده از میزبانی سی پنل می‌کند. خرید هاست سی پنل می‌تواند باعث شود نظارت بیشتری بر روی وبسایت و سرور خود داشته باشید. با استفاده از طیف گسترده‌ ای از ابزارهای مناسب مبتدیان، شما میتوانید به سادگی و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، به سادگی وبسایت خود را مدیریت کنید. در این مقاله قصد داریم نگاهی متفاوت به هاست سی پنل داشته باشیم. علاوه بر آن در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا لازم است در کنار وردپرس از سی پنل نیز استفاده کنید.

cPanel چه فوایدی برای سایت های وردپرسی دارد؟

در این بخش چند راه برای آسان کردن مدیریت وبسایت های وردپرسی بیان خواهیم کرد.

نصب آسان وردپرس

نصب وردپرس بر روی هاست سیپنل کار بسیار آسانی میباشد. میتوانید به سادگی چند کلیک و در کمتر از ده دقیقه سیستم مدیریت محتوای وردپرس را بر روی هاست خود نصب نمایید. در صورت تمایل میتوانید مقاله ما تحت عنوان آموزش نصب وردپرس در هاست سیپنل را مطالعه نمایید.

تهیه بکاپ از هاست

هاست سی پنل دارای قابلیت پشتیبان گیری یا بکاپ گسترده است. شما میتوانید به صورت دستی یا به صورت wizard از سایت خود بکاپ بگیرید. استفاده منظم از این قابلیت میتواند بسیار مفید باشد. در صورتی که مشکل غیر منتظره‌ای برای وبسایت شما به وجود بیاید که نمیتوانید جز با برگشت به نسخه قبلی سایت خود آن را برطرف کنید، میتوانید از نسخه بک آپ یا همان پشتیبان سایت خود استفاده کنید.

نحوه تهیه بکاپ در Cpanel

برای استفاده از این ویژگی می‌توانید به cPanel> Files> Backup مراجعه کرده و در بخش Backup بر روی قسمت Download a Full Account Backup کلیک کنید. سپس مکانی را که قصد دارید فایل را در آن ذخیره کنید انتخاب کرده و روی گزینه Generate Full Backup کلیک نمایید.

تهیه بکاپ در سی پنل

در اختیار داشتن FTP

یکی دیگر از فواید خرید هاست سی پنل این است که امکان استفاده از FTP را فراهم میکند. FTP شما را قادر میسازد تا به سرور خود دسترسی پیدا کنید. شما میتوانید از آن برای نصب ورد پرس و هم چنین آپلود، ویرایش و حذف فایل‌هایی مثل عکس‌ها، تم‌ها و پلاگین‌ها استفاده کنید. اگر چه سی پنل مانند FileZilla یک سرور گیرنده FTP نیست اما شما میتوانید از آن برای یافتن و مدیریت اعتبارات FTP خود بهره ببرید. برای این منظور شما باید ابتدا وارد سی پنل شده و روی FTP Accounts کلیک کنید.

حساب های FTP

مشاهده اکانت های FTP 

اگر به پایین اسکرول کنید حساب‌های FTP خود را در یک لیست مشاهده خواهید کرد. برای وارد کردن موارد جدید میتوانید به قسمت بالای صفحه مراجعه کنید. فراموش نکنید که بعد از اتمام اعمال تغییرات، برای ذخیره سازی روی Create FTP Account کلیک کنید. این مزیت نیز یکی دیگر از فواید استفاده از هاست سی پنل روی ورد پرس است. نکته، در صورتی که تمایل ندارید کسی به جز خودتان یا مدیران سایت به سرور سایت دسترسی داشته باشد، اجازه دسترسی به اکانت‌ها را صرفا برای مدیران سایت ایجاد کنید.

حساب های FTP

مدیریت حساب‌ های ایمیل

از دیگر مزایای خرید هاست سی پنل این است که سی پنل به شما اجازه میدهد حساب‌ های ایمیل را به راحتی حذف کرده یا تغییر دهید. برای این منظور به Cpanel و سپس به بخش ایمیل مراجعه کنید. سپس روی گزینه Email Accounts کلیک کنید. لیستی از حساب‌ های ایمیل موجود مقابل شما باز خواهد شد که هر کدام دارای گزینه Check Mail و Manage هستند. با کمک این گزینه‌ها میتوانید ایمیل‌ های مورد نظر را مدیریت کنید. علاوه بر آن با کلیک روی Create میتوانید حساب ایمیل جدیدی را ایجاد کنید.

حساب های ایمیل

مدیریت MySQL

با هاست سی پنل شما میتوانید به راحتی به phpMyAdmin دسترسی داشته باشید. این بستری مناسب برای مدیریت دیتا بیس‌ های MySQL میباشد. شما میتوانید با استفاده از آن از پایگاه داده‌ های مربوطه نگهداری کنید. دسترسی به phpMyAdmin برای حذف دیتا های بلا استفاده برای بهبود عملکرد سایت و رفع برخی خطاها و حتی نصب دستی وردپرس مفید است.

مدیریت phpmyadmin

هاست سی پنل اکنون یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌های میزبانی است. این نرم افزار طی دو دهه به اوج شهرت و تکامل خود رسیده است. این نرم افزار اغلب به دلیل کارآیی و قابلیت‌های مدیریت گسترده مورد توجه قرار گرفته است. سیپنل می‌ تواند روند مدیریت وبسایت را آسان کند اما با این حال، آیا شما به cPanel برای اجرای سایت وردپرس خود نیاز حیاتی نخواهید داشت.

اگرچه سی پنل طیف وسیعی از کارهای مدیریتی را آسان میکند اما شما ملزم به استفاده از آن نیستید. برای عملکرد صحیح وردپرس نیازی به cPanel نیست. هاست های بسیاری برای جایگزینی وجود دارند که برخی از افراد از آن‌ ها استفاده میکنند. برای مثال خرید هاست دایرکت ادمین میتواند گزینه ای ایده آل برای سایت های وردپرسی باشد.

مزایای میزبانی Cpanel

با این حال، خرید هاست سی پنل شامل بسیاری از ویژگی‌ها است که برای کاربران وردپرس مفید است. بنابراین، پیشنهاد میشود هر چند بدون داشتن سی پنل نیز می‌توان از وردپرس استفاده کرد اما بهتر است از یک سیستم میزبانی که از این کنترل پنل بهره میبرد را انتخاب کنید؛ زیرا مزایای فراوان آن افراد را به استفاده از سی پنل ترغیب میکند. در ادامه به صورت جمع‌بندی شده مزایای هاست سی پنل که در این مطلب نیز به آن اشاره شده است را نام خواهیم برد. از جمله مزایای هاست سی پنل عبارت اند از:

  • نصب وردپرس با یک کلیک
  • سهولت در ایجاد نسخه پشتیبان از سایت
  • دسترسی به FTP.
  • مدیریت حساب‌های ایمیل وبسایت
  • حفظ پایگاه داده MySQL

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.