۰
(۰)

بیشتر مردم، سرورهای مجازی (VPS) را به خاطر سرعت بالا و امنیت قوی که به دارندگان وبسایت‌ها می‌دهند، می‌شناسند. با اینکه سرور مجازی‌ها طوری ساخته شده‌اند که مثل کامپیوترهای جداگانه کار کنند، می‌توان از آنها برای کارهای دیگر هم استفاده کرد. مثلاً، یک سرور مجازی می‌تواند به عنوان یک سرور پشتیبانی یا در شبکه‌های خصوصی مجازی کار کند، داده‌های شرکتی را ذخیره و پردازش کند، یا حتی به عنوان یک سرور بازی استفاده شود. یکی از کاربردهای جالب‌تر سرور مجازی در بازار فارکس است که به معامله‌گران کمک می‌کند پول بدست آورند. فارکس، که مخفف بازار تبادل ارزهای خارجی (به انگلیسی: Foreign exchange market) (اختصاری FOREX) است، یک بازار بزرگ بین‌المللی برای معامله ارزها و رمزارزهاست. در گذشته، فقط سازمان‌های بزرگ و افراد با دانش عمیق از بازار می‌توانستند در فارکس معامله کنند، اما حالا تقریباً هرکسی می‌تواند آنلاین وارد شده و با امید به سود، ارز معامله کند. معامله‌گران خرد به ابزارهای زیادی دسترسی دارند که می‌تواند به آنها کمک کند تا در بازار رقابت کنند، مثل ربات‌های فارکس که می‌توانند به صورت خودکار سرمایه‌گذاری‌ها را مدیریت کنند.

یک ربات فارکس با استفاده از برنامه‌ای خودکار برای کمک به شما در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری است. اگر در فارکس تجربه دارید، می‌توانید این برنامه را خودتان بنویسید. این کار باعث می‌شود ربات به سبک شما معامله کند، انگار که خودتان دارید معامله می‌کنید. اگر تجربه یا دانش کافی ندارید، می‌توانید از یک مشاور خبره (EA) استفاده کنید. EA مثل یک ربات تصمیم می‌گیرد کدام ارزها برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند بدون اینکه نیازی به نوشتن برنامه داشته باشید. همه چیز از قبل تنظیم شده است. در کل، یک ربات فارکس یا EA می‌تواند برای سرمایه‌گذاران کوچک بسیار مفید باشد. اما، حتی با بهترین نرم‌افزار خودکار هم، سود شما می‌تواند به دلیل عوامل مختلف تغییر کند. بیایید ببینیم تأخیر در معاملات فارکس چه تاثیری دارد؟

تأخیر در معاملات فارکس مثل لگ در بازی‌های ویدئویی آنلاین است و می‌تواند خیلی آزاردهنده باشد. وقتی شما یا ربات فارکس شما یک سفارش می‌دهید، این سفارش ابتدا به کارگزار فرستاده می‌شود، بعد به بازار، و در نهایت اجرا می‌شود. این فرآیند می‌تواند دچار تأخیر شود که برای شما خوب نیست. بازار فارکس خیلی سریع تغییر می‌کند و هر تأخیری می‌تواند باعث شود شما با قیمت نامناسبی ارز بخرید و این روی سود شما تاثیر منفی دارد. تأخیر در اینجا به معنی فاصله زمانی بین دادن سفارش و اجرای آن است و اختلاف قیمت در این فاصله را لغزش می‌نامند. هدف هر معامله‌گری این است که تأخیر و لغزش را کم کند. استفاده از یک سرور مجازی فارکس می‌تواند یک راه حل باشد.

سرور مجازی فارکس چیست؟

چه از نرم‌افزارهای خودکار فارکس مثل ربات‌ها یا EAها استفاده کنید یا خیر، برای انجام معاملات ارزی به یک کامپیوتر احتیاج دارید. استفاده از کامپیوتر خانگی ممکن است اولین انتخاب به نظر برسد و در واقع، بسیاری از مردم از کامپیوترهای شخصی خود برای معامله استفاده می‌کنند. اما، برخی معامله‌گران ترجیح می‌دهند از یک سرور مجازی فارکس بهره ببرند.

یک سرور مجازی فارکس، یک سرور خصوصی مجازی است که دارای سیستم عامل مستقل، منابع سخت‌افزاری اختصاصی و یک آدرس IP اختصاصی می‌باشد. تفاوت این است که معامله‌گران از این سرور مجازی برای ارسال دستورات معامله به بازار ارز استفاده می‌کنند.

آنها می‌توانند یک پلتفرم معاملاتی الکترونیکی مورد علاقه خود را روی آن نصب کنند و سپس به صورت دستی نمونه کارهای خود را مدیریت کنند یا ربات‌ها/EAها را برای اجرای استراتژی‌های معاملاتی خودکار تنظیم کنند. شاید برخی از شما بپرسید چرا باید از سرور مجازی استفاده کرد؟

چرا از سرور مجازی فارکس استفاده کنیم؟

معامله‌گران بی‌جهت به سمت سرور مجازی نمی‌روند. این سرورهای مجازی برای اجرای برنامه‌های معاملاتی فارکس، روبات‌ها و EAها عالی هستند و مزایای زیادی دارند که حالا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

سرعت بیشتر و خطای کمتر

یک سرور مجازی می‌تواند هم تأخیر در ارسال دستورات معاملاتی را کم کند و هم خطاهای ناشی از تغییرات ناگهانی قیمت را. چون سخت‌افزار این سرورها در مراکز داده‌ای با اینترنت پرسرعت و امکانات پیشرفته قرار دارد، دستورات شما سریع‌تر انجام می‌شوند.

معامله بی‌وقفه

بازار فارکس تقریباً همیشه باز است و اگر کامپیوتر خانگی‌تان را شب‌ها خاموش کنید، فرصت‌های خوبی را از دست می‌دهید. اما VPS همیشه روشن است و تیمی برای مدیریت آن وجود دارد تا اطمینان حاصل کند که روبات‌های شما شبانه‌روز کار کنند و بهترین معاملات را انجام دهند.

پایداری و اطمینان

مراکز داده از سخت‌افزار با کیفیت بالا استفاده می‌کنند و توسط متخصصانی نگهداری می‌شوند که همیشه آماده‌اند تا در صورت بروز مشکل، سریعاً آن را حل کنند. این بدان معناست که مشکلات اتصال یا سخت‌افزاری بسیار نادر هستند و اگر هم پیش آیند، به سرعت برطرف می‌شوند.

دسترسی مداوم به معاملات شما

هرچند که برنامه‌های معاملاتی خودکار بر روی کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه شخصی شما اجرا نمی‌شوند، شما هر زمان که بخواهید، از هر کجا که هستید می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید. شما به دسترسی از راه دور ۲۴/۷ به سرور خود دسترسی دارید، به این معنی که می‌توانید روبات‌های فارکس خود را نظارت کرده و حتی در حین حرکت تغییراتی را در استراتژی معاملاتی خود اعمال کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنت است.

آیا معامله فارکس با سرور مجازی ایمن است؟

امنیت باید در اولویت بسیار بالایی در فهرست شما قرار گیرد، به ویژه زمانی که صحبت از معامله با مقادیر قابل توجهی پول است. گام‌هایی که برای ایمن‌سازی سرور مجازی فارکس خود نیاز است انجام دهید، بستگی به نوع سروری دارد که دارید. اگر سرور شما یک VPS مدیریت‌شده باشد، پس سرور تقریباً آماده به کار خواهد آمد. ارائه‌دهنده میزبانی شما، مسئولیت نصب فایروال یا سیستم اسکن بدافزار برای محافظت از سرور را بر عهده خواهد گرفت. شما نیازی به انجام کار بیشتری برای ایمن‌سازی آن نخواهید داشت.

با یک سرور اختصاصی، کار پیکربندی بیشتری از شما خواسته خواهد شد. با این حال، حتی یک سرور اختصاصی نیز مزایای امنیتی خاصی را نسبت به سیستم معمولی که هر روز استفاده می‌کنید به شما می‌دهد.

علاوه بر معامله، بیشتر احتمال دارد که از سیستم خانگی خود برای بازی کردن بازی‌های ویدئویی، جستجو در اینترنت، یا انجام دیگر کارهای روزمره استفاده کنید. این کار نیازمند نرم‌افزارهای بیشتری است، و نرم‌افزار بیشتر به معنای سطح حمله بزرگتری است.

اگر فقط از سرور مجازی برای معامله فارکس استفاده کنید، نیازی به اجرای هیچ چیز دیگری به جز ربات‌های فارکس خود نخواهید داشت. در نتیجه، آسیب‌پذیری‌های کمتری وجود دارد که قابل استفاده باشند، و شانس یک حمله موفق کاهش می‌یابد.

نکات مهم در انتخاب یک سرور مجازی فارکس

وقتی می‌خواهید یک سرور مجازی فارکس بخرید، متوجه می‌شوید که انتخاب‌های زیادی دارید. قبل از تصمیم گیری، چند نکته مهم هست که باید به آن توجه کنید. بیایید به این نکات بپردازیم.

سیستم عامل

برنامه‌های معاملاتی فارکس روی پلتفرم‌های مختلفی کار می‌کنند. گاهی اوقات، یک نرم‌افزار می‌تواند برای چند سیستم عامل مختلف عرضه شود. مهم است که اطمینان حاصل کنید سرور مجازی شما می‌تواند برنامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید را اجرا کند.

نیازهای سخت‌افزاری

مطمئن شوید که پلتفرم معاملاتی‌تان به خوبی روی سرور مجازی اجرا می‌شود. تاخیر می‌تواند به دلیل عملکرد ضعیف سخت‌افزار باشد، پس حیاتی است که سرور مجازی فارکس شما منابع سخت‌افزاری کافی و حتی بیشتر از آنچه نیاز دارید را داشته باشد.

قیمت

معامله در بازار ارز می‌تواند پرخطر باشد. اگر سودی کسب کنید، باید مطمئن شوید که کافی است تا هزینه‌هایتان را پوشش دهد. استفاده از سرور مجازی یکی از این هزینه‌هاست و پیش از شروع، باید به دقت هزینه‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید ارزشش را دارد.

سرور مجازی برای MT4 چیست؟

اگر به معاملات فارکس علاقه‌مند هستید، احتمالاً با متا تریدر یا Meta Trader4 آشنا هستید، یک پلتفرم معاملاتی که در سال ۲۰۰۵ منتشر شده. با وجود اینکه نسخه جدیدتری به نام Meta Trader5 در سال ۲۰۱۰ منتشر شده، MT4 هنوز هم محبوب‌ترین است. این پلتفرم از معاملات خودکار پشتیبانی می‌کند و با برنامه‌های EA سازگار است، پس برای کسانی که می‌خواهند سرور مجازی فارکس داشته باشند، یک گزینه خوب است. بیایید ببینیم برای استفاده از آن روی سرور مجازی چه نیازهایی دارید؟

MT4 اولین بار برای ویندوز طراحی شده است. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای دیگر، آن را روی لینوکس یا macOS اجرا کنید، اما استفاده از یک سرور مجازی ویندوز عملی‌تر است.

از نظر سخت‌افزار، MT4 به منابع زیادی نیاز ندارد. معمولاً روی سرورهایی با فقط ۲ هسته CPU و ۲GB حافظه RAM کار می‌کند. اما، انتخاب یک سیستم قوی‌تر، به خصوص اگر می‌خواهید چند حساب MT4 را روی یک سرور اجرا کنید، توصیه می‌شود.

بعد از خرید سرور مجازی ویندوز، یک ایمیل با راهنمایی‌هایی دریافت می‌کنید که چطور با استفاده از دسکتاپ از راه دور (RDP) به آن دسترسی پیدا کنید. وقتی به آن وصل شدید، می‌توانید یک مرورگر وب باز کنید، MT4 را دانلود و نصب کنید. نصب این برنامه روند ساده‌ای دارد و همانند اکثر برنامه‌های ویندوزی، راهنمای خوبی دارد. بعد از ورود به حساب کاربری‌تان، می‌توانید به معامله بپردازید.

به همین سادگی.

نتیجه‌گیری

بازار فارکس محل شلوغی است. هزاران نفر سعی می‌کنند پیش‌بینی کنند چه اتفاقی می‌افتد و تنها راه برای واقعاً موفق شدن، یک قدم جلوتر بودن از بقیه است. در این میان، انتخاب یک سرور مجازی قدرتمند برای فارکس از زویپ سرور می‌تواند به شما کمک کند تا از رقابت پیشی بگیرید و بازدهی معاملات‌تان را افزایش دهید.

استفاده از یک سرور مجازی فارکس به تنهایی شاید شما را در رقابت پیش نیندازد، اما قطعاً می‌تواند به بهبود بخش‌های مختلف معاملات‌تان کمک کند. با سرورهای مجازی، شما نه تنها به سرعت و پایداری بی‌نظیری دست پیدا می‌کنید، بلکه می‌توانید با خیالی آسوده به معامله‌گری خود ادامه دهید، دانسته که سرور شما در نزدیک‌ترین نقطه ممکن به مراکز مالی جهانی قرار دارد. انتخابی هوشمندانه برای معامله‌گرانی که به دنبال بهینه‌سازی عملکرد و کاهش تاخیر در معاملات خود هستند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.