۰
(۰)

مقدمه

وقتی صحبت از میزبانی یک وب سایت می شود ، انتخاب بین یک سرور مجازی و میزبانی وب می تواند گیج کننده باشد. هر دو گزینه از نظر منابع ، سر و صدا را ارائه می دهند ، اما کدام یک برای وب سایت شما مناسب تر است ؟ در این مقاله ، ما به تفاوت های بین این دو می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا بهترین تناسب را برای نیازهای خاص خود تعیین کنید.

تفاوت هاست و سرور مجازی چیست؟ کدام بهتر است؟

در توضیحات بالا به درک نسبی از سرور و هاست رسیدید. گفتیم که روی هر سرور سیستم عامل و کنترل پنلی نصب و سپس به بخش هایی تقسیم می شود به هر کدام از این بخش ها هاست گفته می شود.

حالا اگر مجازی ساز روی سرور نصب شود و باز سرور به بخش های متعددی تقسیم گردد با این تفاوت ک شما محیطی مشابه سرور با امکاناتی مثل دسترسی SSH و امکان نصب کنترل پنل دلخواه و… را در اختیار دارید به این تقسیم بندی ها سرور مجازی گفته می شود چرا که در حقیقت سرور اختصاصی در اختیار ندارید اما امکاناتی مشابه سرور دارید حالا می دانید که با سرور مجازی یا همان vps چه کارهایی میشه کرد. البته دقت کنید برخی سرویس های هاست هم قدرتی معادل سرور مجازی دارند و نیازی نیست که هزینه های جانبی مثل لایسنس کنترل پنل، وب سرور و… را بپردازید.

 

سرور مجازی از جهت منابع پردازشی و قدرت و خلوت بودن بسیار قوی تر از هاست است پس اگر سایت شما نیاز به منابع پردازشی بیشتری دارد، بازدید سایتتان بالا رفته یا اینکه دوست دارید روی یک فضای شخصی سازی سایتتان را میزبانی کنید و کانفیگ های دلخواه خودتان را داشته باشید وقت آن رسیده که از هاست به سرور مهاجرت کنید.

چطور متوجه شویم زمان آن رسیده که یک سرور مجازی تهیه کنیم؟ کی باید سایتمان را برای داشتن عملکرد بهتر روی سرور vps میزبانی کنیم؟ برخی کاربران به امکاناتی فراتر از یک هاست نیاز دارند به عنوان مثال:

دلایل برای تهیه کردن سرور:

  • مصرف سایت برخی افراد به دلیل بازدیدهای بالا، افزایش یافته است.
  • برخی از سایت ها به منابع پردازشی بسیار بالا و فرارتر از هاست نیاز دارند.
  • برخی تمایل دارند برنامه های خاصی را روی سرویس میزبان خود پیاده کنند.
  • تمایل دارند نسخه سیستم عامل مورد نظر خودشان را نصب کنند. (به عنوان مثال سرور لینوکس، اوبونتو یا دبیان)
  • به دسترسی SSH نیاز دارند.
  • تمایل دارند کنترل پنل دلخواه خودشان را داشته باشند.
  • تمایل دارند خودشان سرویس میزبانی را کانفیگ و پیکربندی کنند.
  • قصد راه اندازی ربات هایی را دارند که مصرف بالایی دارد.
  • و…

بیایید کمی بیشتر تفاوت هاست و سرور بررسی کنیم.

 

درک سرورهای مجازی

یک سرور مجازی یا VPS به عنوان یک سرور مستقل در یک سرور فیزیکی عمل می کند. این به کاربران انعطاف پذیری و کنترل مشابه سرور اختصاصی را بدون برچسب قیمت سنگین ارائه می دهد. این گزینه برای وب سایت هایی با سطوح مختلف ترافیک و نیازهای منابع ایده آل است. با یک VPS ، شما استقلال نصب نرم افزار سفارشی و پیکربندی سرور به نیازهای خاص خود را.

کاوش در میزبانی وب

از سوی دیگر ، میزبانی وب شامل یک محیط سرور مشترک است که در آن چندین وب سایت در یک سرور میزبانی می شوند. در حالی که این می تواند منجر به برخی محدودیت ها از نظر سفارشی سازی و منابع شود ، این یک راه حل مقرون به صرفه برای وب سایت های کوچکتر با ترافیک سازگار و نیازهای منابع است. میزبانی وب شبیه به زندگی در یک مجتمع آپارتمانی است ، جایی که منابع بین ساکنان به اشتراک گذاشته می شود.

کدام یک برای وب سایت شما مناسب تر است ؟

اگر وب سایت شما از نظر ترافیک و نیازهای منابع دچار انفجار شود ، یک سرور مجازی ممکن است گزینه مناسب تری باشد. توانایی مقیاس منابع در صورت نیاز و سفارشی سازی محیط سرور انعطاف پذیری مورد نیاز برای پذیرش خواسته های نوسان را فراهم می کند.

با این حال ، اگر وب سایت شما بدون سردرگمی قابل توجهی ترافیک و منابع را تجربه کند ، میزبانی وب ممکن است انتخاب عملی تری باشد. هزینه و سادگی میزبانی وب آن را به یک گزینه ایده آل برای وب سایت های کوچکتر با نیازهای منابع پایدار تبدیل می کند.

نتیجه گیری

در نتیجه ، انتخاب بین یک سرور مجازی و میزبانی وب در نهایت به نیازهای خاص و خواسته های وب سایت شما ختم می شود. هر دو گزینه مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند و با درک تفاوت بین این دو ، می توانید تصمیم آگاهانه ای بگیرید که با نیازهای وب سایت شما هماهنگ باشد. این که آیا شما برای یک سرور مجازی یا سادگی میزبانی وب انتخاب می کنید ، اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما با زمینه خاص وب سایت شما مطابقت دارد ، از همه مهم تر است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.