۰
(۰)

CSS چیست ?

CSS (Cascading Style Sheets)  برای مشخص کردن ارائه و طراحی یک سند نوشته شده .

در یک زبان نشانه گذاری مانند HTML یا XML استفاده می شود. این تکنولوژی سنگ بنای وب جهانی در کنار HTML و جاوا اسکریپت است.  و برای جدا کردن ارائه یک سند از ساختار آن .  بهبود دسترسی به محتوا و ارائه انعطاف پذیری و کنترل در مشخصات ویژگی های ارائه استفاده می شود.

CSS چندین صفحه وب را قادر می سازد تا قالب بندی را با مشخص کردن CSS مربوطه در یک جداگانه به اشتراک بگذارند . فایل CSS ، کاهش پیچیدگی و تکرار در محتوای ساختاری و فعال کردن .فایل CSS برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه ذخیره می شود.

همچنین اجازه می دهد تا همان صفحه نشانه گذاری در سبک های مختلف برای روش های مختلف ارائه شود . مانند روی صفحه نمایش ، چاپ ، صدا و در دستگاه های لمسی مبتنی بر بریل . نام cascading از طرح اولویت مشخص شده برای تعیین اینکه کدام قانون سبک اعمال می شود.

اگر بیش از یک قانون با یک عنصر خاص مطابقت داشته باشد ،  گرفته شده است. مشخصات CSS توسط کنسرسیوم وب جهانی (W3C) نگهداری می شود.

CSS چه جایی استفاده می شود ؟

طراحی عناصر HTML: CSS برای طراحی عناصر HTML مانند تنظیم رنگ ، فونت و اندازه متن ، اضافه کردن مرزها ، پر کردن و حاشیه ها و قرار دادن عناصر در یک صفحه وب استفاده می شود.

ایجاد طرح های پاسخگو: CSS برای ایجاد طرح های پاسخگو استفاده می شود که با اندازه و جهت گیری دستگاه نمایش صفحه وب تنظیم می شود. این کار با استفاده از پرس و جوهای رسانه ای انجام می شود که سبک های مختلفی را بر اساس ویژگی های دستگاه اعمال می کند.

عناصر متحرک: CSS برای متحرک کردن عناصر در یک صفحه وب استفاده می شود ، مانند حرکت ، محو شدن یا تغییر اندازه آنها. این کار با استفاده از فریم های کلیدی و ویژگی های انیمیشن انجام می شود.

ایجاد سبک های قابل استفاده مجدد: CSS به شما اجازه می دهد تا سبک های قابل استفاده مجدد ایجاد کنید که می تواند به چندین عنصر در یک صفحه وب اعمال شود. این باعث می شود که نگهداری و به روز رسانی ظاهر یک وب سایت آسان تر شود.

بهبود عملکرد وب سایت: CSS می تواند عملکرد وب سایت را با کاهش مقدار کد مورد نیاز برای طراحی یک صفحه وب بهبود بخشد. این به این دلیل است که سبک های CSS می توانند در فایل های خارجی ذخیره شوند و در چندین صفحه دوباره استفاده شوند.

به طور خلاصه ، CSS یک ابزار قدرتمند برای کنترل ارائه صفحات وب است ، که ایجاد وب سایت های جذاب و پاسخگو را آسان تر می کند.

بهترین فریم ورک های CSS:

بهترین فریم ورک های CSS که در مقاله ذکر شده اند عبارتند از:

Bootstrap: یک چارچوب CSS محبوب و به طور گسترده ای برای طراحی وب سایت پاسخگو و همراه اول استفاده می شود. این برای ترویج ثبات در ابزارهای داخلی و ترویج تمرکز بر طراحی پاسخگو شناخته شده است.

Tailwind CSS: یک چارچوب CSS برای اولین بار که مزایای قابل توجهی برای طراحی وب ارائه می دهد و برای پیاده سازی سبک خطی برای ایجاد یک رابط کاربری خیره کننده بدون نوشتن هیچ CSS مفید است.

Foundation: یک چارچوب فرنت اند پاسخگو که یک شبکه ، html ، sass و عناصر رابط کاربری CSS ، قالب ها و کد را فراهم می کند.  که ناوبری ، دکمه ها ، تایپوگرافی ، فرم ها و غیره را پوشش می دهد. همچنین شامل قابلیت های اختیاری ارائه شده توسط افزونه های جاوا اسکریپت است.

Burma: یک چارچوب CSS منبع باز و پاسخگو بر اساس Flexbox است که دارای طیف قابل توجهی از ویژگی های داخلی است . و کاشی ها را برای ایجاد شبکه های سبک مترو پیاده سازی می کند ، که منجر به طرح بندی صفحه صاف می شود.

Skeleton: یک دیگ بخار ساده و پاسخگو با تنها ۴۰۰ خط کد منبع که برای ایجاد عناصر CSS سازگار با هر دو صفحه نمایش بزرگتر و دستگاه های تلفن همراه ساخته شده است.

بهترین چارچوب CSS برای یک پروژه خاص به الزامات خاص و سطح راحتی توسعه دهنده یا طراح با چارچوب بستگی دارد. ارزیابی و مقایسه چندین چارچوب قبل از تصمیم گیری ضروری است.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.